Ogilvy Social. Lab en Carrefour gaan met de banaan

Crea / News

Onlangs werd er een banaan verkocht voor 120.000 dollar. Ogilvy Social.Lab besloot hierop in te spelen door een van de doelstellingen van Carrefour op een originele manier in de kijker te zetten, namelijk het toegankelijk maken van biologische producten voor iedereen.

Het werk met de naam ‘Comedian’ van de Italiaanse kunstenaar Maurizio Cattelan bestaat simpelweg uit een banaan die met plakband aan een muur is geplakt. Het werk, dat tentoon gesteld werd in de Perrotin Gallery of Art Basel in Miami, werd verkocht voor een bescheiden $120.000. Het verhaal ging vervolgens al snel de wereld rond.

Op maandag lanceerde Ogilvy Social Lab een Facebook- en Instagram-campagne met biologische (seizoens)groenten en -fruit die met plakband aan de muur zijn geplakt. Met een duidelijk veel aantrekkelijkere prijs en deze zin: “Met onze biologische producten ligt culinaire kunst binnen ieders bereik.”

Dit idee versterkt het engagement van Carrefour voor zijn Act For Food campagne: “concrete acties voor beter eten.” En terwijl Carrefour België geniet van de buzz rond een banaan van 120.000 dollar, maakt het op het moment van schrijven ook een kleine buzz want de campagne werd al meer dan 21.000 keer gedeeld en kreeg al honderden positieve commentaren.