Ongewoon uitdagend. Buitengewoon Play.
Vergeet even alles wat je dacht te weten over televisie. De grenzen zijn vervaagd, verdwenen, opgelost als suiker in je ochtendkoffie. Kijkers combineren en schakelen moeiteloos tussen platformen, schermen, formats en uitzendmomenten: video is een vloeibaar medium geworden. Content volgt niet langer een vast pad maar kronkelt op elk moment van de dag mee met het ritme van de kijker.
’s Ochtends de dag starten met het nieuws op je smartphone, tijdens de lunchpauze een aflevering van je favoriete serie op je tablet kijken, en 's avonds onderuit zakken op de bank voor een dosis actua op je televisiescherm: tv is geen verhaal meer van of-of, maar van én-én. Lineair én digitaal, live én on-demand. Als een all-you-can-eat buffet – zonder wachtrijen – waar iedereen op gelijk welk moment zonder schuldgevoel van alles kan proeven, met de Play kijkers als gretige fijnproevers op kop.
De uitdaging om telkens weer op te vallen tussen al dat lekkers wordt steeds groter. Herkenbaarheid en vindbaarheid worden steeds crucialer. Daarom kiezen we nu voor één centraal merk dat al onze identiteit in zich draagt en waaraan alle bestemmingen worden gelinkt.
Alles wat we doen wordt vanaf nu Play. GoPlay wordt Play. Play4 wordt Play. Eenduidig én eenvoudig. En daarmee pionieren we alweer, want in een kleine markt als Vlaanderen is een duidelijk en eigen imago onmisbaar.
Wij zijn Play. De plek voor kwaliteitsvolle lokale content. Waar durf, humor, zelfrelativering en een onwrikbaar geloof in de kracht van lokale content en creativiteit blijven voorop staan.
Maar met een nieuwe, heldere en scherpe merkidentiteit die zorgt voor een consistente merkbeleving in elke interactie met de kijker. Adaptief en vooral gericht op de toekomst. Een noodzaak in een wereld waar de aandachtspanne korter is dan de tijd die het kost om een TikTok-video te maken.
We staan aan de vooravond van een nieuw medialandschap waar grenzen vervagen, waar content koning is, en waar de kijker aan het roer staat.
Maar net die uitdaging drijft ons, meeschrijven aan de toekomst van de media zit in ons DNA. Met lef, humor en Belgische creativiteit als pen. Ongewoon uitdagend. Buitengewoon Play.
Jeroen Bronselaer – CEO Play Media
LEES OOK: Play4 en GoPlay worden Play: "De klassieke grenzen van televisie zijn verdwenen"