Ongewone synergieën: waar werelden kruisen en merken verbinden

Marketing / News

bloomon parkeerde voor Moederdag een Volkswagenbus vol bloemen bij snellaadstations van Fastned. Doritos sloot deze lente dan weer een samenwerking met A Minecraft Movie, met een mixed reality portal dat voorbijgangers de wereld van Minecraft in katapulteerde. Aan het woord: Daniëlle Schoop (bloomon), Noor Beunis (Doritos PepsiCo) en het creatieve team van Fitzroy. Zij geven een inkijk in de samenwerkingen, in wat ze opleveren en wat dit vertelt over de merken zelf.  

Op het eerste gezicht lijken het ongewone combinaties. Bloemen en laadpalen? Driehoekige chips en een film over een vierkante wereld? Toch zijn ze strategisch, want in een tijd waarin merken schreeuwen om aandacht, kiezen sommigen ervoor om te fluisteren op de juiste plek. Tijdens een onconventionele brainstorm in Londen vroeg het bloomon-team zich af: waar zijn bloemen níét mooi? In tankstations, luidde het antwoord. “Daar vind je vaak bloemen, maar zelden mooie,” zegt Daniëlle Schoop van bloomon. “Ze zeggen niet ‘ik hou van je’, maar ‘ik was je bijna vergeten’. Juist dat wilden we omdraaien.” 

Het team zocht daarvoor naar een partner met dezelfde waarden. “Als B Corp wilden we niet bijdragen aan het imago van de fossiele industrie,” legt ze uit. Fastned bleek een match: ook een B Corp, met een duurzame missie die aansluit bij die van bloomon. “Zij bieden een groen alternatief voor tanken, wij voor bloemen. Het voelde als een logische klik.”  

(...)

LEES HET VOLLEDIGE ARTIKEL IN HET NIEUWSTE MAGAZINE