bloomon parkeerde voor Moederdag een Volkswagenbus vol bloemen bij snellaadstations van Fastned. Doritos sloot deze lente dan weer een samenwerking met A Minecraft Movie, met een mixed reality portal dat voorbijgangers de wereld van Minecraft in katapulteerde. Aan het woord: Daniëlle Schoop (bloomon), Noor Beunis (Doritos PepsiCo) en het creatieve team van Fitzroy. Zij geven een inkijk in de samenwerkingen, in wat ze opleveren en wat dit vertelt over de merken zelf.
Op het eerste gezicht lijken het ongewone combinaties. Bloemen en laadpalen? Driehoekige chips en een film over een vierkante wereld? Toch zijn ze strategisch, want in een tijd waarin merken schreeuwen om aandacht, kiezen sommigen ervoor om te fluisteren op de juiste plek. Tijdens een onconventionele brainstorm in Londen vroeg het bloomon-team zich af: waar zijn bloemen níét mooi? In tankstations, luidde het antwoord. “Daar vind je vaak bloemen, maar zelden mooie,” zegt Daniëlle Schoop van bloomon. “Ze zeggen niet ‘ik hou van je’, maar ‘ik was je bijna vergeten’. Juist dat wilden we omdraaien.”
Het team zocht daarvoor naar een partner met dezelfde waarden. “Als B Corp wilden we niet bijdragen aan het imago van de fossiele industrie,” legt ze uit. Fastned bleek een match: ook een B Corp, met een duurzame missie die aansluit bij die van bloomon. “Zij bieden een groen alternatief voor tanken, wij voor bloemen. Het voelde als een logische klik.”
(...)
Vacature Junior Art Director - Bridgeneers
Bridgeneers is op zoek naar een Junior Art Director om ons creatieve team […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]
Hoofd Communicatie - UGent
Context Ben jij een ervaren communicatieprofessional met een strategische visie en sterke leiderschapskwaliteiten? […]
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]