Oona trekt naar Arteveldestad

Communication / News / People

OonaGroup149.115257Oona opent 1 februari 2019 officieel een derde hub. Naast locaties in Antwerpen en Amsterdam is nu Gent aan de beurt. “We zijn de voorbije jaren organisch sterk gegroeid. Het is hét moment om in een derde betekenisvolle stad de vingers nog veel meer aan de pols te houden,” zegt CEO Werner De Smet. De nieuwe ruimte doet dan ook dienst als lokale creatieve hub, gelegen op de site van DOK Noord. “Sterke, visionaire merken zijn vandaag op zoek naar lokale relevantie en een communicatiebureau dat in elke stad ‘de vingers in de pries’ heeft. Trends worden niet opgelegd van bovenaf maar groeien vanuit lokale community's met thought leaders, creatieven en innovators. Om als merk relevant te zijn en impact te creëren anno 2019, zijn samenwerkingen op lokaal niveau en diepe kennis van alle kanalen daarom van het grootste belang,” vervolgt Werner De Smet. De toekomst van marketing wordt volgens hem bepaald door communicatie-experten die kunnen inspelen op snel veranderend consumentengedrag én mediagebruik. Het paradigma is fundamenteel veranderd: "Wij vertrekken vanuit de kennis van wat leeft binnen een community. Meer dan ooit is er nood aan communicatiebureaus die vanuit een globaal standpunt überlokaal kunnen handelen. De uitdaging bestaat erin om net dat überpersoonlijke te koppelen aan het digitale en het meetbare.”

Karen Moraux

Karen Moraux


Karen Moraux, die ondertussen vijf jaar aan de slag is bij Oona, is mee bezieler van Oona Gent. Als oprichter van Ghent Streets – het bekroonde webzine over al het creatieve dat Gent rijk is – kent ze de stad door en door. “Dit is vooral een strategische keuze. Gent is een interessante stad met een unieke scene die bruist van innovatie, startups en opkomend talent. De afgelopen jaren zijn er stelselmatig heel wat Gentse oona-medewerkers bijgekomen met een sterk netwerk in de Arteveldestad. De keuze leek dan ook evident om in onze thuisstad meer autonomie op te nemen. We willen nog meer slagkracht ontwikkelen in een stad die we van binnen en van buiten kennen. Deze strategische beslissing heeft een bijzonder grote impact op onze work-life balance. Daarom is het net strategisch.”