Opnieuw Absoluut verwonderd door Vlaanderen Vakantieland

Crea / News

De Everglades of Herentals? De Wadden of het Waasland? Het doet misschien al een belletje rinkelen. Want na een succesvolle voorjaarscampagne slaan Logeren in Vlaanderen Vakantieland en Absoluut opnieuw de handen in elkaar.

Aan een reisje in eigen land zijn tal van voordelen verbonden. Je hoeft niet ver te rijden of in te checken. Bijgevolg blijft je ecologische voetafdruk klein. Je ontdekt streekproducten, culinaire hoogstandjes, verrassende musea, uitdagende fiets- en wandelroutes en ga zo maar door. Ook voor de lokale economie is binnenlands toerisme een meerwaarde. Troeven zat. Eerder dit jaar lanceerden Logeren in Vlaanderen Vakantieland en het Leuvense communicatiebureau Absoluut al een campagne. De insteek: voor idyllische wijngaarden, adembenemende panorama’s of verrassende wandelroutes hoef je echt niet ver te gaan Allemaal aanwezig in Vlaanderen – ook al zou je dat niet meteen verwachten.

Voor de najaarscampagne werd dezelfde insteek behouden. Maar ditmaal met winterse taferelen: vallende bladeren, mistige zonsopgangen, sfeervolle verlichting, en ga zo maar door. Kerst in Aken of de magische wintersfeer in Leuven? Het Japanse Osaka of de adembenemende natuur in de Japanse Tuin in Hasselt? Elke provincie kreeg een eigen campagnebeeld. De vijf varianten werden in affiches gegoten en opgehangen in maar liefst 27 stations, op 240 borden. Daarnaast worden de beelden als advertentie ingezet op social media, met link naar de artikels op de website. Zo kom je onmiddellijk alles te weten over de verrassende bestemmingen in eigen land.