P-Magazine werpt handschoen in de ring

P-Magazine

Media / News

P-MagazineP-Magazine stopt met de papieren uitgave van het blad en gaat online voort. De redactie verwoordt het als volgt op de website: "Er waren vragen en twijfels bij de lancering van P-magazine als maandblad. Twijfels die 15 nummers na lancering volledig zijn weggenomen in een aantoonbaar vertrouwen dat ons werd uitgesproken door zowel nieuwe en hernieuwde abonnees, als meer kopers en lezers dan vooropgesteld. Toen we als redactie dit project lanceerden, bereidden we achter de schermen naarstig een online leven voor. De toekomst van de media, ook die van P-magazine, ligt immers online. Ook al is print blijkbaar niet dood voor onze lezers, het is dat blijkbaar wel voor de adverteerders. Dat hebben we moeten vaststellen maand na maand, net zoals zovele collega's in de media dit vandaag moeten vaststellen of hebben vastgesteld."

De redactie wil de komende weken op zoek gaan naar fans, lezers, gelovers en mensen "die begrijpen dat wat we in print doen, online beter, straffer uitgebreider en sneller kan, maar niet langer gratis. Net zoals veel online content bij kranten niet langer gratis is. Net zoals apps niet gratis zijn. Net zoals mensen met plezier hun centjes geven aan betalende content-aanbieders genre Blendle. En dus willen wij jullie aub hetzelfde vragen. Wij geven onszelf hierin twee maanden tijd om te voelen en te polsen of dit project kans op slagen heeft."

P-Magazine geeft zichzelf tot eind april om te bekijken of het nieuwe businessmodel betaalbaar is. Het februarinummer is dus het laatste op papier. Ter herinnering: P-Magazine is een uitgave van Mediageuzen, dat ontstond na het faillissement van Think Media Magazines.