Peter Ampe creative partner bij FamousGrey

News / People

Foto Peter Ampe kopiePeter Ampe en Marc Fauconnier slaan de handen in elkaar bij FamousGrey. Ampe maakt hiervoor de overstap van DDB, dat hij de voorbije jaren omvormde tot één van de meest succesvolle bureaus van ons land. Bij FamousGrey willen Ampe en Fauconnier het “Famously Effective” verhaal concreter maken en één toegewijde groep creëren rond meetbare creativiteit. Peter neemt hiermee de fakkel over van Katrien Bottez, met wie de samenwerking in onderling overleg wordt stopgezet. “Merken willen graag disruptieve ideeën, maar ze willen ook de geruststelling dat die ideeën de grootste impact op gedrag hebben”, zegt Peter Ampe, “FamousGrey is het best mogelijk bureau om hierop in te spelen, want ze hebben alle talenten en competenties in huis. Niet alleen topcreatieven maar ook de data-analisten en performance marketeers die moeten waken over het resultaat.

Creativiteit en business schuiven steeds dichter naar elkaar, zegt Marc Fauconnier: “Op dat vlak is Peter de absolute top in ons vak en ik vind het dan ook een eer dat Peter aanvaard heeft om partner te worden bij FamousGrey. Ook na de fusie met Grey blijft ondernemerschap de motor van onze creativiteit. Ik wil ook Katrien bedanken voor alle mooie momenten die we samen beleefden op nationale en internationale podia”.