PitchPoint verbreedt dienstenaanbod

PitchPoint begeleidt adverteerders tijdens het pitchproces. Nu kunnen ook bureaus aankloppen. Want om te beantwoorden aan de vragen uit de markt en vanuit de overtuiging dat goede relaties leiden tot excellent werk en resultaten, verbreedt het bedrijf nu zijn dienstenpakket. "Enerzijds wordt de focus verlegd van selectie van bureaus naar de relatie tussen merken en bureaus. Anderzijds zal PitchPoint ook rechtstreeks diensten aanbieden aan bureaus," zo luidt het.
PitchPoint begeleidt sinds 2008 merken en adverteerders in hun zoektocht naar de meest geschikte partners in communicatie en marketing. In de vorige jaren werd vooral geïnvesteerd in marktkennis en methodologie. PitchPoint begeleidde ongeveer 150 bureauselecties voor adverteerders, zowel in België als in het buitenland. Daarnaast kreeg PitchPoint de laatste jaren meer en meer opdrachten die betrekking hebben op het optimaliseren van de relatie tussen merken en bureaus, waarbij de vraag zowel uit de adverteerders- als uit de bureauwereld kwam.
Naar merken biedt PitchPoint evaluatie- en selectiediensten aan. Onder evaluatie valt een breed gamma van diensten en audits, waaronder evaluatie van het bureau, remuneratie-evaluatie, bureau-'roster' audit en operationele audit van de communicatie-/marketingafdeling. En waar PitchPoint bewezen heeft een duidelijke toegevoegde waarde te hebben: van longlist, naar bureaukeuze, remuneratie, contract en begeleiding van de handover.
Naar bureaus biedt PitchPoint een breed gamma van evaluatiediensten en audits aan, waaronder de evaluatie van de samenwerking met de klant, analyse van de klantenwinstgevendheid en operationele audit. Daarnaast zijn er diensten op het vlak van positionering: het ondersteunen van bureaus in een scherpere positionering. En ten slotte is er de pitch coaching: de begeleiding van bureaus in een pitchproces (deze dienst wordt uiteraard alleen aangeboden indien de pitch niet begeleid wordt door PitchPoint).
Naar merken en hun bureaus biedt PitchPoint ook nog diensten op het vlak van samenwerking en mediatie aan: het optimaliseren van de samenwerking tussen beide partijen, via organisatiestructuur, corporate governance en tools, en het geven van een objectief en extern advies in het geval van discussie tussen beide partijen.
Ter herinnering: begin april 2017 werd Anja De Landsheer de derde partner in PitchPoint, naast de oorspronkelijke oprichters Martine Ballegeer en Chris Van Roey.
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]