Play Sports lanceert Fantasy Pro League

In het VK is het al jaren razend populair: fantasy football. Voetbalfanaten stellen met een fictieve portefeuille hun eigen team samen en worden beloond op basis van de real life prestaties van hun spelers. Ook Play Sports heeft sinds enkele jaren een succesvolle subcompetitie in deze ‘Fantasy Première League’ en is, op vraag van de Belgische fans, in zee gegaan met start-up Fan Arena om een Play Sports Fantasy game te bouwen: de ‘Fantasy Pro League’. Spelers kunnen hun inschattingsvermogen en voetbalkennis meten met elkaar én met bekende koppen zoals Geert De Vlieger, Karl Vannieuwkerke, Steven Defour of zelfs Rik Verheye. Iedereen kan gratis meedoen, ook als men geen Telenet- of Play Sports-klant is. De winnaar wint levenslang Play Sports.
Het komt er dus op aan om een goede mix te maken van betrouwbare toppers en verborgen parels. Iets waar alleen echte kenners in slagen. Na elke speeldag opent de Fantasy-transfermarkt haar deuren en kan je je opstelling aanpassen, spelers kopen en verkopen, bankspelers inzetten, een nieuwe kapitein aanduiden enzovoort. Manu Leroy, director Play Sports: “Door te investeren in een partnership met de Belgische start-up Fan Arena kunnen we onze klanten, en bij uitbreiding alle voetballiefhebbers, dit interactief spel aanbieden gebaseerd op de Belgische competitie. Zo verlengen én intensifiëren we de ervaring die we bieden op het televisiescherm en kunnen we onze fans laten strijden tegen onze eigen voetbalexperten van Play Sports. Ook in onze studioprogramma’s brengen we regelmatig speltips en updates van de rangschikking.”
CONTENT CREATOR - THE CREW
About The Crew The Crew is a boutique creative agency based in Brussels. […]
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]