Politieke cartoons: waardemeter voor populariteit?


© Marec
Cartoonisten Marec, Kim en Zaza nemen maar al te graag de politieke wereld op de hak. Zij houden hun scherpe tekenpen in de aanslag om commentaar te geven op hedendaagse sociale kwesties. “Politici die niet in cartoons opduiken, hebben een probleem.”
Marec (alias van Marc De Cloedt): “In politieke cartoons komt het reilen en zeilen van de samenleving aan bod. Politiek is nu eenmaal verweven met het alledaagse leven. De actualiteit speelt de hoofdrol in mijn tekeningen en niet de ene of andere politicus.”
Kim (alias van Kim Duchateau): “Een tweet van Theo Francken kan vandaag op de lachspieren werken, maar over vijf maanden sorteert het feit nauwelijks nog effect. Politieke cartoons hebben dus een beperkte houdbaarheid. Niettemin is het politieke strijdperk te karikaturaal om links te laten liggen.”
Zaza (alias van Klaas Storme): “Politici volgen mij op Twitter. Gwendolyn Rutten was een van de eersten. Toch bellen zij en haar collega’s me niet op om complimentjes te maken of om ongenoegen te uiten wanneer ik hen in De Morgen hard heb aangepakt. Ze beseffen maar al te goed: wie niet in een cartoon opduikt, heeft een probleem.”
Lees de volledige interviews in het nieuwe nummer van PUB Magazine.
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]