Privacycommissie wordt hervormd


De Commissie voor de Bescherming van de persoonlijke levenssfeer, zoals de Privacycommissie officieel heet, werd opgericht in 1992. In een Europese markt en digitale wereld is haar rol vandaag compleet anders geworden en was een hervorming noodzakelijk. Met daarbij dus een nieuwe naam, de Gegevensbeschermingsautoriteit. De Backer: "Deze hervorming komt er na veel overleg en consultatie, ook juridisch. We behouden de Privacycommissie bij het Parlement. Zo garanderen we haar onafhankelijkheid en behoudt het personeel haar statuut. De hervorming gebeurt budgetneutraal maar de structuur van de Privacycommissie wijzigt wel fundamenteel: het management wordt afgeslankt en geprofessionaliseerd." Zo komen er extra middelen vrij om het personeel te versterken op technisch en technologisch vlak, zo zegt de staatssecretaris. Ook de rol van de Privacycommissie als onderzoeksorgaan kan zo worden versterkt. Daaraan wordt dan een getrapte procedure gekoppeld om bedrijven op de vingers te tikken, conform de nieuwe Europese spelregels, de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]