Privacycommissie wordt hervormd


De Commissie voor de Bescherming van de persoonlijke levenssfeer, zoals de Privacycommissie officieel heet, werd opgericht in 1992. In een Europese markt en digitale wereld is haar rol vandaag compleet anders geworden en was een hervorming noodzakelijk. Met daarbij dus een nieuwe naam, de Gegevensbeschermingsautoriteit. De Backer: "Deze hervorming komt er na veel overleg en consultatie, ook juridisch. We behouden de Privacycommissie bij het Parlement. Zo garanderen we haar onafhankelijkheid en behoudt het personeel haar statuut. De hervorming gebeurt budgetneutraal maar de structuur van de Privacycommissie wijzigt wel fundamenteel: het management wordt afgeslankt en geprofessionaliseerd." Zo komen er extra middelen vrij om het personeel te versterken op technisch en technologisch vlak, zo zegt de staatssecretaris. Ook de rol van de Privacycommissie als onderzoeksorgaan kan zo worden versterkt. Daaraan wordt dan een getrapte procedure gekoppeld om bedrijven op de vingers te tikken, conform de nieuwe Europese spelregels, de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).
CONTENT CREATOR - THE CREW
About The Crew The Crew is a boutique creative agency based in Brussels. […]
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]