PUB Magazine: het nieuwe nummer om onder de kerstboom te leggen 🎄

Media / News

Het nieuwste nummer van PUB Magazine is verschenen en staat helemaal in het teken van een krachtige eindejaarsboodschap: “Enjoy this Xmas lunch without your screen.” 

Dit speciale people-nummer belicht de cruciale uitdagingen in de media- en communicatiesector. Aan de hand van legendarische face-to-facegesprekken wordt ingegaan op thema’s zoals digitalisering en artificiĂ«le intelligentie.

Inhoud van deze editie:

  • Christian Van Thillo, Executive Chairman van DPG Media, vertelt over de enorme troeven van lokale mediabedrijven tegenover de grote technologiebedrijven. Hij benadrukt dat consumenten zich vandaag vooral afvragen of een medium hun tijd waard is.

  • In een boeiend gesprek gaan twee toonaangevende Franstalige mediaprofielen met elkaar in debat: Jean-Paul Philippot, gedelegeerd bestuurder van de RTBF, en Bernard Marchant, CEO van de Rossel-groep. Ze bespreken de verregaande marktconcentratie en het belang van een sterk lokaal ecosysteem om weerstand te bieden aan Amerikaanse en Chinese monopolies.

  • In een artikel over ‘strategische kwetsbaarheid’ analyseren Guillaume Morghen (Marketing Director van Walibi Belgium en Aqualibi) en Gaetano Palermo (verantwoordelijke voor merk en advertentiebudgetten bij Engie) hoe menselijkheid en authenticiteit opnieuw het strategische kompas van adverteerders zijn geworden.

  • Alex ThorĂ© (CEO van VAR) en Wim Jansen (CCO van DPG Media) onderzoeken hoe de Belgische mediasector sterker kan worden, onder meer door samenwerking met het oog op een betere toekomst.

  • Tot slot deelt Odin SaillĂ©, oprichter van Mutant, zijn creatieve inspiratie in de rubriek For Your Eyes Only.

En dat is nog lang niet alles: dit bijzonder speciale nummer zit boordevol verrassingen.

Met het oog op het 50-jarig bestaan van PUB in 2026 biedt deze editie een rijk en veelzijdig overzicht van de persoonlijkheden die de geschiedenis van deze sector vormgeven en blijven bepalen.