De voorbije maanden ging PUB langs bij de grote democratische partijen in ons land. Deze maand in PUB Magazine: de N-VA. Die partij is sinds de oprichting in 2001 een politieke macht van betekenis geworden. De N-VA slaagde in wat voorloper Volksunie nooit heeft kunnen realiseren: bij élke verkiezing een mogelijke coalitiepartner zijn. De assertieve communicatie van de partij heeft in die evolutie zeker een rol gespeeld. PUB sprak met N-VA-voorzitter Bart De Wever. Het volledige gesprek leest u in PUB magazine van 17 december, vandaag krijgt u al een fragment te lezen.
Kampt een politieke partij soms met de keuze tussen ‘ideologie’ (wat men wil) en ‘perceptie’ (hoe men overkomt)?
Bart De Wever: “De ideologie is een kapstok, een visie op de mens en op de samenleving. En dan heb je de actualiteit. Dat is zoals eb en vloed, er komen elke dag prikkels binnen. Het is een kunst om die prikkels aan die kapstok te hangen. Wat denkt iemand met onze ideologie van die prikkels? En wat zeg je daar als partij over? Welke politieke actie onderneem je? Daar investeren politici veel tijd in. Dat kan je niet alleen als voorzitter, dat moet je in groep bespreken. Een partijbestuur, een dagelijks bestuur, overleg met ministers,… en uiteindelijk een maandelijkse partijraad: wat was de actualiteit, en hoe hebben we daarop gereageerd? Als we dit zeggen, hoe zal de reactie daarop zijn? Dat is soms schipperen en dat is oké, zolang je niet met je ideologie zelf gaat schipperen. We willen ons standpunt zo goed mogelijk in de markt zetten. Soms lukt dat en soms niet, en dan moet je verdedigen en achtervolgen.”
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]
ACCOUNT EXECUTIVE - LIQUID BRUGGE
We zijn op zoek naar een account executive om ons commerciële team te […]