Publicis Groupe doet lekker anders voor Gigi Gelato

Recent voegde Publicis Groupe België na een korte, overtuigende pitchronde Greenyard toe aan hun klantenportfolio als full-service partner. Samen met de klant werd een grondig strategisch frame ontwikkeld. Marktonderzoek, creatie, media en PR vallen binnen de scope van het bureau.
Greenyard, merk van vriesverse en bereide groenten en fruit, nam in het voorjaar van 2023 het Italiaanse pure-plant ijsjesmerk Gigi Gelato over. Een logische beslissing die volledig past binnen hun strategie om een volledig assortiment gezonde, pure-plant producten te creëren voor elk moment van de dag, vindt Greenyard.
De merkstrategie en de campagne ‘Doe Lekker Anders’ nodigt mensen uit om nieuwsgieriger te zijn en platgetreden paden te verlaten. De creatieve insteek heeft als doel de wat klassieke mindset van de consument uit te dagen. Door onverwachte smaakcombinaties zoals appelsien, gember en wortelen zet Gigi mensen aan om ‘buiten de lijntjes te proeven’ en het plezier van een nieuwe smaaksensatie te ontdekken die qua mondgevoel toch heel herkenbaar zal smaken.
"Gigi heeft als pure-plant disruptor het potentieel om het schap van frozen snacks voorgoed te transformeren. Want consumenten die Gigi proeven, zijn onmiddellijk verkocht. Met vastberadenheid en een sterke visie, streven we ernaar om van Gigi een echt love brand te maken, dat sterk geassocieerd wordt met Greenyard. Ondanks de korte tijd om de campagne te realiseren hebben we, samen met Publicis Groupe, en met veel energie en passie, een sterk geïntegreerd 360° plan op poten gezet. Dat focust op zowel recognition en awareness als op conversie," zegt Cedric Pauwels, group communications & public affairs director bij Greenyard.
De campagne, die over de zomer heen lopen zal omvat tv (30” en 20”) en video on demand, een outdoorluik met abribus, DOOH en kusttram en een sociale media en online video campagne.
Credits:
Client: Greenyard – Cedric Pauwels, Olivier Jageneau, Kobe Vanhaecke
Client Lead: Frederic Sodermans
Account Manager: Guillaume Piron
Head of Strategy & Data - Planning: Matthias Langenaeker
Head of Strategy & Data - Brand: Berten Peremans
Strategy Director: Yves Van Landeghem
Sr Brand & Campaign Strategist: Lise Tran
Connection Planner: Julie Maris
Strategic Intelligence Lead: Matthias Langenaecker
Marketing Intelligence Strategist: Dieter Vits, Lauren Tran
Content Strategist: Christina Goosdeel
Content Creatives: Louise Vankueken, Jeroen Van Laethem
Content Manager NL: Mayte Destino
Content Manager FR: Lauranne Davaine
Chief Creative Officer: Eduardo Marques
Creative Director: Werner Van Reck
Creatives/concept providers: Catheline Leroy, Jolien Elegeert
Copywriter NL: Catheline Leroy, Jolien Elegeert
Copywriter FR: Philippe Dorval
Head of PR & Influence: Astrid Mattelaer
Media Planning Executive: Ines Boisdenghien
Touchpoints Expert: Nicolas Backaert
Touchpoints Expert Coordinator: Phaedra Gabriels
Touchpoints Experts OOH: Joëlle Geeurickx
Paid Social Expert: Rayan Mahamud
Senior Social Expert: Simon Masset
Programmatic & Direct Coordinator: Anna Krasowski
Adops Coordinator: Romuald Rascle
Head of APEX: Willem Weeninck
Head of Art: Guilherme Nunes
Design & DTP Lead: Romaine Dhainaut
Creative Designer: Mauro Cordella, Natacha De Nauw
3D & Motion Designer: Teo Rasmerita
Creative Retoucher: Fred Dupont
Sr Chromist & Retoucher: Francois Baudon
Sr Infographist/DTPer: Thierry Staes
Print Producer: Marleen Hemeleers
Moving Images Producer: Daan Feytongs
External production:
Production Company: Lesmecs
Directors: Bastiaan Lochs & Jonathan Van Hemelrijck
Executive Producer: Jesse Vander Meersch, Leila Fisher
Producer: Monica De Bock
Production Assistant: Guillaume Boffé
1st As: Jasper Flikschuh
DOP: Virgil Leclercq
1st Ac: Steve Francois
Gaffer: Gert-Jan Coorevits
Key Grip: Gilles Lacroix
Styling: Fiona Rombaut
Art Direction Studio: Cachet
Art Director: Jara Vlaeminckx
Food Styling: Laura Noppe
Make Up Artist: Maria Overejo
Casting: Mathias Sourbron
Post Production Supervisor: Jasper Flikschuh
Editor: Joost Prins
Color Grading: Virgil Leclercq
Audio Post Production: Sonhouse
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]
Account Manager - RMB
Wij zijn op zoek naar een Account Manager Wij zoeken een Account Manager […]