Puppy Prize 2025 zoekt frisse campagnes van jonge creatievelingen

4schools / Awards / News

Var, de reclameregie van VRT lanceert voor de vierde keer de Puppy Prize en nodigt jonge creatievelingen (-30) uit om mee te doen. Var gaat voor deze editie op zoek naar frisse, oprechte campagnes die sociale en duurzaamheidsthema’s aansteken. Heb jij een idee dat Belgische scale-ups of de lokale economie een boost kan geven?

Met de Puppy Prize krijgen jonge creatieve geesten een podium om hun ideeën in de radiowereld te laten zien. Var moedigt hen aan om buiten de gebaande paden te denken en met sterke concepten voor radio/audio te komen. Een kans om erkenning te krijgen voor creativiteit voor merken en in de voetsporen te treden van Manuel De Vos en Brent Roofthooft (zie foto).

Deelnemen kan via de website van Creative Belgium.

“We zijn trots dat we de Puppy Prize al meerdere jaren kunnen ondersteunen samen met Creative Belgium. Dit initiatief laat zien hoe fris talent en sterke ideeën het verschil kunnen maken – voor merken én voor de samenleving. Want reclame is meer dan commercie: het is een motor voor positieve verandering. Bij Var geloven we dat merken die inzetten op thema’s zoals duurzaamheid, solidariteit, gezondheid en de ondersteuning van scale-ups om onze lokale economie te versterken, niet alleen toekomstgericht communiceren, maar ook echte impact realiseren,” zegt Alex Thoré, CEO Var.

Wat winnen de finalisten? 

  • de Puppy Prize award en een podiumplaats op de Creative Belgium Awards.
  • een ticket voor CBAXXV inclusief overnachting en ontbijt
  • een professionele opname via de VRT-audiospotcel
  • publicatie op een VRT-radiozender, in samenspraak met VRT, Var en de adverteerder
  • extra mediaruimte voor de adverteerder bij de bestelling van een mediaplan bij Var