Quick en Happiness reizen de wereld rond om de Belgische smaak te herontdekken

België mag dan klein zijn in omvang, ons land is groot door zijn smaak. Ja, je vindt de Belgische smaken echt overal ter wereld. Maar… ze zijn nooit dezelfde als thuis: van de Belgische wafels in New York tot de Belgische frieten, die geserveerd worden op de stranden van Rio. We kennen maar al te goed die Belgische specialiteiten. Maar eigenlijk zijn die niet zo heel erg Belgisch. Restaurantketen Quick wilde hulde brengen aan de Belgische smaak, waarmee het merk zich onderscheidt in zijn sector.
Om dat te doen, bedachten Quick en Happiness een gloednieuwe brandspot, waarin Belgen in het buitenland te zien zijn. Die besluiten naar huis terug te keren om de échte Belgische smaak te herontdekken. Ze laten niet-zo-Belgische frietjes, wafels en bieren achter zich en nemen ons mee op een epische tocht van duizenden kilometers, die uiteraard eindigt bij Quick, de gebruikelijke stopplaats voor elke Belg die terugkeert van een reis. De soundtrack: Mozarts Lacrimosa – op Belgische wijze – uitgevoerd door een tiental operastemmen en opgenomen in de opera.
Opmerkelijk: de bekende slogan "Jouw Quick, Jouw Smaak" is vervangen door "Onze Quick, Onze Smaak". Die baseline versterkt immers het gevoel van eenheid en samenhorigheid. Smakelijk!
Credits
Client: Quick
Head of Marketing Quick: Dirk Lammens
Marketing Manager Quick: Evelyn De Groeve
Brand Manager Quick: Sarah Pockelé-Dilles
Agency: Happiness Brussels
CEO & Strategic Director: Karen Corrigan
Chief Creative Officer: Geoffrey Hantson
Creative Director: Katrien Bottez
Associate Creative Director: Maxime Damo
Strategic Director: Frans Cuypers
Concept: Thomas Cappelle, Mathias Lemielle
Account Management: Stef Cuypers, Barbara Devaux
Head of Production: Bart Vande Maele
Head of Motion: Remke Faber
Motion designer: Simon Schuurman
Head of Design: Dries Lauwers
Production agency : Blue Paris
Director : Dario Fau
Executive Producer: Julie Michelin
Production Director: Maxime Gallet
Production coordinator: Carla Pommaret
DOP: Julien Meurice
1st Assistant Director: Matthieu Perez
Service Production agency Thailand: Eastness Productions
Post Production: Mopart
Post Producer: Anne Chazette
Editor: Cyril Besnard
Grading : Mathieu Caplanne
VFX: CAPS Studio / Ronan Dusmenil
Sound studio: Hercule
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]
Account Manager - RMB
Wij zijn op zoek naar een Account Manager Wij zoeken een Account Manager […]
Sales Manager Digital Solutions - Ads & Data
We zijn namelijk opzoek naar een Sales Manager Digital Solutions. Ads & Data, de […]