Quick en Happiness reizen de wereld rond om de Belgische smaak te herontdekken

4schools / Crea / News

België mag dan klein zijn in omvang, ons land is groot door zijn smaak. Ja, je vindt de Belgische smaken echt overal ter wereld. Maar… ze zijn nooit dezelfde als thuis: van de Belgische wafels in New York tot de Belgische frieten, die geserveerd worden op de stranden van Rio. We kennen maar al te goed die Belgische specialiteiten. Maar eigenlijk zijn die niet zo heel erg Belgisch. Restaurantketen Quick wilde hulde brengen aan de Belgische smaak, waarmee het merk zich onderscheidt in zijn sector. 

Om dat te doen, bedachten Quick en Happiness een gloednieuwe brandspot, waarin Belgen in het buitenland te zien zijn. Die besluiten naar huis terug te keren om de échte Belgische smaak te herontdekken. Ze laten niet-zo-Belgische frietjes, wafels en bieren achter zich en nemen ons mee op een epische tocht van duizenden kilometers, die uiteraard eindigt bij Quick, de gebruikelijke stopplaats voor elke Belg die terugkeert van een reis. De soundtrack: Mozarts Lacrimosa – op Belgische wijze – uitgevoerd door een tiental operastemmen en opgenomen in de opera. ​ 

Opmerkelijk: de bekende slogan "Jouw Quick, Jouw Smaak" is vervangen door "Onze Quick, Onze Smaak". Die baseline versterkt immers het gevoel van eenheid en samenhorigheid. Smakelijk! 

 

Credits

Client: Quick ​ ​ 

Head of Marketing Quick: Dirk Lammens 

Marketing Manager Quick: Evelyn De Groeve ​ ​ 

Brand Manager Quick: Sarah Pockelé-Dilles ​ ​ 

Agency: Happiness Brussels ​ ​ 

CEO & Strategic Director: Karen Corrigan 

Chief Creative Officer: Geoffrey Hantson 

Creative Director: Katrien Bottez 

Associate Creative Director: Maxime Damo ​ ​ 

Strategic Director: Frans Cuypers 

Concept: Thomas Cappelle, Mathias Lemielle

Account Management: Stef Cuypers, Barbara Devaux 

Head of Production: Bart Vande Maele

Head of Motion: Remke Faber

Motion designer: Simon Schuurman

Head of Design: Dries Lauwers 

Production agency : Blue Paris 

Director : Dario Fau ​ 

Executive Producer: Julie Michelin 

Production Director: Maxime Gallet 

Production coordinator: Carla Pommaret

DOP: Julien Meurice

1st Assistant Director: Matthieu Perez 

Service Production agency Thailand: Eastness Productions 

Post Production: Mopart

Post Producer: Anne Chazette 

Editor: Cyril Besnard 

Grading : Mathieu Caplanne 

VFX: CAPS Studio / Ronan Dusmenil 

Sound studio: Hercule