RCA draait clichés om en maakt Gen Z warm voor accountancy

Met de nieuwe campagne Van Vooroordelen naar Voordelen laat RCA zien hoe vooroordelen over Gen Z en het beroep van accountant juist sterke troeven kunnen zijn. De campagne speelt in op typische eigenschappen van jongeren, zoals snel afgeleid zijn, moeite met autoriteit en een tikkeltje chaotisch werken. In plaats van ze te zien als zwaktes, worden ze gepresenteerd als voordelen die perfect aansluiten bij de accountant van morgen.
Met een frisse, humoristische aanpak wil de campagne jongeren inspireren voor een veelzijdige en impactvolle carrière. Via een opvallende website, sociale media-video’s en postercampagne op scholen vertaalt RCA de vooroordelen naar herkenbare voordelen. Zo wordt een ‘sloddervos’ iemand die rustig blijft in de chaos, en een ‘rebel’ een kritische denker die innovatie brengt in een sector die volop in beweging is.
ALLESBEHALVE SAAI
De campagne breekt bewust met het stoffige imago dat nog vaak rond de accountancysector hangt. Door jongeren op een persoonlijke manier aan te spreken en in te spelen op hun talenten, toont RCA dat het beroep allesbehalve saai is. Het resultaat is een frisse en toegankelijke campagne die de aantrekkingskracht van het vak vergroot en inspeelt op de waarden van Gen Z.
De campagne is ontwikkeld in opdracht van Accountants van Morgen, een initiatief van twaalf accountancy- en consultancykantoren. Met deze derde samenwerking zet het platform verder in op het moderniseren van de sector en het vergroten van de instroom van jong talent in de opleiding en het beroep.
Credits:
Client: Accountants van morgen
Agency: RCA
Creative Director: Bart Klerckx
Co-Creative Director: Ken Houben
Creative team: Karolien Schroeyen, Ken Houben
Social Consultant: Emilie Degreef
Performance consultant: Ruben Lemaire
Managing Director: Micha Appermans
Account Manager: Maarten Moons
Account Executive: Ulrica Fox
Strategy: Karel Byloos, Marie Vranken
Motion design: Gilles Vermeulen
Digital design: Laurien Bex
Digital project manager: Maarten Vaesen
Head of production: Wim Claesen
Design team: Marleen Vanloffeld, Inne Quetin
Media planner: Hannes Smets
PR: Evelien Olaerts
Creative Operations Manager: Veerle Guiljam
Produced by: Unknown.collective
Directed by: Edouard Valette
Creative Direction: Unknown.collective
Account Manager: Esteban Brouillard
Producer: Esteban Brouillard
1st AD: Justin Liénard
DOP: Virgil Leclercq
1st AC: Romain Roobaert
Gaffer: Noé Souchaud
Electro Intern: Louis Tâcheron
Photography Assistant: Merryl Ingrassia
Set Design: Sophie Bouvy
Stylist: Johanna Godts
MUA: Ninon Dejarnac
Régie: Célia Malawka
Casting: Smiling Agency
Post-Producer: Ophélie Thibault
Edit, VFX & Online: Elke D’Haese
Picture Grading: Louis Vielle
Video Grading: Virgil Leclercq
Sound Design & Mix: Diego Wunch
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]
Account Manager - RMB
Wij zijn op zoek naar een Account Manager Wij zoeken een Account Manager […]
Sales Manager Digital Solutions - Ads & Data
We zijn namelijk opzoek naar een Sales Manager Digital Solutions. Ads & Data, de […]