Meer en meer Vlaamse bedrijven in de Brusselse rand krijgen hun vacatures niet ingevuld. Zo durft de Franstalige Brusselaar vaak de stap niet zetten naar de Vlaamse rand wegens taalbarrières en afstand. Toch zijn er zéér veel vacatures op minder dan dertig minuten rijden van het stadscentrum. Om werkgevers en werkzoekenden dichter bij elkaar te brengen, bedacht RCA voor VDAB en Actiris de “nouveau job/prochaine stop”-campagne. Een grafisch uitgepuurde campagne in het stadscentrum van Brussel met affiches, ecotagging, stickers in en op metro, tram en bus. De campagnesite nouveaujob.be centraliseerde alle efforts.
Om aan te tonen dat een job dicht bij huis niet onmogelijk is, ontwikkelde RCA ook de jobmap, een interactieve kaart die alle jobs in de rand rond Brussel weergeeft. Als werkzoekende geef je er je woonplaats in Brussel in, kies je uit verschillende sectoren en duid je je ideale reistijd aan. Vanaf dan zie je welke jobs er in jouw buurt beschikbaar zijn en hoe lang je onderweg zou zijn met het openbaar vervoer, de auto of de fiets. Ook kan je zoeken volgens vertrekuur of vind je er de weg naar interimkantoren. En zo maken RCA dus samen werk van werk.
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]