De coronacrisis treft tal van sectoren. Maar nu cafés en restaurants sinds 19 oktober opnieuw moeten sluiten, heeft de horeca ernstig te lijden onder de maatregelen om de pandemie te bestrijden. RMB heeft daarom besloten de lokale spelers in deze uitzonderlijke context een duwtje in de rug te geven en lanceert een eerste initiatief voor deze noodlijdende sector. Met een '100% homemade' concept en campagne wil RMB de horeca helpen om na de lockdown weer op volle kracht te gaan draaien. De actie kan rekenen op de steun van de beroepsverenigingen HoReCa Wallonie, Horeca Brussel en verschillende sponsors.
Het mediaplan, opgesteld door het Clients Strategy-team van RMB,omvat ruim 280 tv-spots die gedurende vier weken - tussen 13 november en 13 december - uitgezonden worden op La Une, Tipik, AB3, ABXPLORE, NRJ Hits TVen LN24. Aanvullend loopt er ook een instream video-ads campagne op het volledige digitale net van RMB.
Het radioplan, met 330 spotsop VivaCité,Tipik, La Première, Classic 21, DH Radioen NRJ, is gespreid over twee weken, van 23/11 tot 29/11 en van 07/12 tot 13/12.
Gebaseerd op een origineel idee van F.L.A.S.H., het creatieve team van RMB, benadrukken de campagnespots welke leegte de sluiting van bars, cafés en restaurants laat in het leven van de Belgen. De boodschap wijst erop hoe belangrijk de zogenaamde barrièregebaren of hygiënische reflexen wel zijn. Als iedereen de voorschriften naleeft, kunnen de horecazaken snel weer hun deuren openen en hun rol in ons relationele leven hervatten. Het F.L.A.S.H.-team van RMB ontwikkelde niet enkel het creatieve idee voor de campagne, het stond ook in voor de postproductie van de audio- en videospots.
Last but not least zal RMB, met de hulp van verschillende influencers, ervoor zorgen dat de campagne ook weerklank vindt op de sociale media, onder de hashtag '#IamHoreca'. Het initiatiefvoor deze grote steuncampagne ligt volledig bij RMB, dat het mediaplan bovendien voor de helft financiert. De uitvoering van de campagne is echter mogelijk gemaakt dankzij de bijdrage van vijf sponsors die werden overgehaald door onze commerciële teams en de horecafederaties. Stad Brussel, Visit.brussels (bureau voor toerisme Brussel), VisitWallonia(toerisme Wallonië België), Metro(horecagroothandel) en Befox (grafisch en reclamebureau) financierden samen de rest van de kosten.
Het uiteindelijke doel van de actie? 50% van het totale door de sponsors geïnvesteerde nettobedrag terugstorten aan de horecafederaties van Wallonië en Brussel. Dit bedrag zal dienen om - in 2021 - de heropening van bars, cafés en restaurants te financieren. De sector zal aan het einde van de crisis immers krachtig moeten communiceren om zijn activiteiten nieuw leven in te blazen.
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]