RTBF bant papieren kranten

Na ampel beraad, zoals dat heet, is de kogel door de kerk: de directie van de RTBF heeft besloten om de papieren pers te bannen van de werkdesks. Vanaf 2017 worden enkele honderden papieren (of papieren + digitale) abonnementen op kranten en tijdschriften omgezet in puur digitale abonnementen. Er zal dus minder papier moeten worden afgevoerd. Zal dit een invloed hebben op de cijfers van de persuitgevers?
Wij moeten de rekening niet maken van de directie van de RTBF. Maar het is bekend dat een puur digitaal abonnement minder kost dan een 'full' abonnement dat papier en digitaal combineert. En dus minder opbrengt aan de uitgevers. Een bijkomende bedenking: digitaal lees je anders dan op papier. Zal dit de manier waarop men bij (de nieuwsafdeling) van de RTBF naar de wereld kijkt beïnvloeden? Bij de collega's van de VRT is er alvast geen beslissing in die richting. Op onze vraag checkte woordvoerder Hans Van Goethem even op de redacties. "Veel redacties werken dagelijks met papieren kranten, maar ook digitale kranten zijn uiteraard ingeburgerd," stelt hij vast.
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]