Na ampel beraad, zoals dat heet, is de kogel door de kerk: de directie van de RTBF heeft besloten om de papieren pers te bannen van de werkdesks. Vanaf 2017 worden enkele honderden papieren (of papieren + digitale) abonnementen op kranten en tijdschriften omgezet in puur digitale abonnementen. Er zal dus minder papier moeten worden afgevoerd. Zal dit een invloed hebben op de cijfers van de persuitgevers?
Wij moeten de rekening niet maken van de directie van de RTBF. Maar het is bekend dat een puur digitaal abonnement minder kost dan een 'full' abonnement dat papier en digitaal combineert. En dus minder opbrengt aan de uitgevers. Een bijkomende bedenking: digitaal lees je anders dan op papier. Zal dit de manier waarop men bij (de nieuwsafdeling) van de RTBF naar de wereld kijkt beïnvloeden? Bij de collega's van de VRT is er alvast geen beslissing in die richting. Op onze vraag checkte woordvoerder Hans Van Goethem even op de redacties. "Veel redacties werken dagelijks met papieren kranten, maar ook digitale kranten zijn uiteraard ingeburgerd," stelt hij vast.
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Vacature Junior Art Director - Bridgeneers
Bridgeneers is op zoek naar een Junior Art Director om ons creatieve team […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]