RTL België gaat in zee met de Franse startup Perfect Memory voor diens Semantic Platform. Dat integreert productie- en operationele kanalen van data en content om de operatoren efficiënter te bedienen en hun gebruikerservaring te verbeteren. "Onze belangrijkste uitdaging bestaat erin om data centraal te stellen in het nieuwe audiovisuele assetmanagementsysteem," zegt Steny Solitude, CEO en oprichter van Perfect Memory. "Dankzij dit platform kunnen we strategische behoeften op het vlak van traceerbaarheid verstevigen en de toegang tot alle stappen in de levenscyclus van documenten vereenvoudigen: van de productie over de live uitzendingen tot het internet - en tot in de archivering."
RTL België kondigde de samenwerking met Perfect Memory officieel aan op 9 september, tijdens de International Broadcasting Convention (IBC) in Amsterdam.
Perfect Memory spitst zich toe op archivering 3.0. Via de Franse startup doet RTL België een beroep op Raffiné. Dat maakt gebruikt van een platform in de cloud. Het beheert semantische gegevens: meer bepaald stemt het automatisch alle bronnen van interne en externe data, alle dataformaten - zoals tekst, geluid en stilstaande en bewegende beelden - én alle types data - zowel gestructureerde als ongestructureerde - op elkaar af af.
Het technisch team dat bij RTL België verantwoordelijk is voor het project, bestaat uit Thierry Piette, Thomas Matelart, Antoine Pichault en Frédéric Bochart. Zij geven unaniem tekst en uitleg bij het project: "Het argument bij uitstek voor onze keuze van Perfect Memory was vooral zijn capaciteit om alle beschikbare content te ontsluiten en zijn gebruikers in de vorm van suggesties te presenteren. Zij kunnen daardoor navigeren op basis van die suggesties. Dankzij deze aanpak kunnen producenten hun zoekveld verruimen - want in normale omstandigheden zouden ze er niet noodzakelijkerwijze aan gedacht hebben de content te zoeken die hun voorgesteld wordt door deze software. Op de koop toe werd Perfect Memory aan RTL België gepresenteerd als een technologiepartner die een aanpasbare, prestatiegerichte, soepele en interoperabele oplossing gericht op de toekomst wil ontwikkelen."
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]