Semetis en FamousGrey overvleugelen concurrentie op IAB Mixx Awards

Awards / News

Semetis (zie foto) en FamousGrey kronen zich tot dé winnaars van de IAB Mixx Awards 2021. Ze gingen elk met 5 awards naar huis, waaronder heel wat Gold. In totaal werden 27 awards uitgereikt, tijdens de ceremonie in Tour & Taxis.

8 Gold awards reikten de vier jury’s van de IAB Mixx Awards uit. 6 ervan gaan naar Semetis en FamousGrey (met elk 3 Gold). Semetis haalt het telkens in een Digital Media-categorie. Dit voor Dmlights, Ardennes-Etape en Carglass. FamousGrey behaalt zijn 3 Gold met campagnes voor Campari (2x) en Volvo. Het bureau haalde deze awards in de categorieën Digital Design & UX en Digital Communication.

In de categorie Digital Marketing & Technology viel 1 Gold te vieren. Die gaat naar Stellar voor Stellar SaaS in Best Belgian Marketing Tool. De laatst Gold is voor Kinetic. Het behaalde de prijs voor Proximus in de categorie Digital Media - Best Media Engagement Campaign.

In totaal vielen 27 initiatieven in de prijzen. Ze zijn stuk voor stuk terug te vinden op de website van BAM.

“Dit palmares toont nog maar eens aan hoe digital onontkoombaar is geworden in de marketing mix de afgelopen jaren,” zegt Charlotte van Coevorden (Mediahuis), bij BAM verantwoordelijke voor deze awards. “Corona deed ons meer naar digitale kanalen grijpen en daar speelden merken mooi op in. Het is daarnaast bijzonder om te zien dat in een internationale context ook lokale initiatieven eruit springen.”

De IAB Mixx Awards, een organisatie van BAM en Bestof Publishing, werden uitgereikt tijdens een ceremonie die plaatsvond in Tour & Taxis.

De vier jury’s stonden onder leiding van respectievelijk Roel Naessens (Salesforce – jury Martech), Guido Goffeau (CCX/Colruyt Group – jury UX Design), Silvia Wiesner (Unilever – jury Communication) en Doriane Magnus (Kiabi – jury Media).