Serviceplan en GfK lanceren nieuwe editie Best Brands Awards

Op donderdag 10 maart vindt in Brussel de uitreiking van de Best Brands Awards 2021 plaats. Meer dan 350 gerenommeerde gasten uit de zaken-, communicatie- en mediawereld worden uitgenodigd op een gala-avond waar de sterkste Belgische merken worden bekroond. De 7e editie van deze jaarlijkse prestigieuze bijeenkomst, georganiseerd door Serviceplan en GfK, vindt plaats onder het dak van Docks Dome.
In 2004 hebben Serviceplan en GfK de Best Brands Awards in München in het leven geroepen, die nu worden beschouwd als dé barometer van de merkprestaties. Deze ranglijst van de beste merken, die gebaseerd is op een enquête van GfK bij 5.000 consumenten, meet hun sterkte volgens twee criteria: het reële economische succes van het merk en de emotionele dimensie ervan bij de consumenten. Een uniek concept waarbij uitsluitend de consument de winnaars bepaalt.
Achttien jaar later wordt deze jaarlijkse bijeenkomst van merken vergeleken met de Oscars van de 7e kunst. De wereldwijde erkenning van de Best Brands Awards heeft ertoe geleid dat het concept werd geëxporteerd naar verschillende landen over de hele wereld, waaronder China (2014), Italië (2015), Frankrijk (2018), Russia (2019) en, sinds 2016, België.
NIEUWE CATEGORIE 2022: BEST HYBRID BRAND
In 2022, De Best Brands Awards Bekronen 21 merken uit 21 verticale sectoren in de volgende categorieën:
- Best Insurances Brand
- Best Pet & Hobby Retail Brand
- Best Gardening Brand
- Best Non-Alcoholic Drinks Brand
- Best Retail (Food) Brand
- Best Food Brand
- Best Energy & Fuel Brand
- Best IT Brand
- Best Beer Brand
- Best Financial Services Brand
- Best Alcoholic Drinks Brand
- Best Retail (Hi-Fi Electro) Brand
- Best Major Domestic Appliances Brand
- Best Beauty Products Brand
- Best Small Domestic Appliances Brand
- Best Decoration & Renovation Brand
- Best Telecom Brand
- Best Pet Food Brand
- Best Consumer Electronics
- Best Automotive Brand
- Best Tools and Machines Brand
“Wij weten dat de gezondheidscrisis van het afgelopen jaar het gedrag van de consument, maar ook dat van de adverteerder blijvend zal veranderen. De merken die wij consumeren doen meer moeite om offline maar ook online toegankelijk te zijn, en de Covid-19 crisis heeft het gebruik van digitaal versneld, ook en zeker voor de detailhandel. Consumenten gebruiken, naast offline kanalen, ook digitale kanalen om contacten te leggen, te leren en te kopen; en zij zullen dit blijven doen,” klinkt het bij Serviceplan en GfK. “Daarom zal de editie 2022 van de Best Brands Awards een nieuwe categorie bevatten: het Best Hybrid Brand, d.w.z. het merk dat de reële en virtuele werelden het best combineert.”
Naast het fysieke evenement, dat zal plaatsvinden in Docks Dôme op donderdagavond 10 maart, zal Best Brands Awards gelijktijdig worden uitgezonden via een livestream op YouTube.
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]