Sinaasappels tegen Alzheimer


(c) Alex Wallace Photography
Acteur, schrijver, producer en regisseur Bryan Cranston is de protagonist in een sensibiliseringscampagne van de Britse onderzoeksinstelling Alzheimer's Research UK. De film is het werk van Aardman Animations en de campagne #ShareTheOrange gaat over het Kanaal niet onopgemerkt voorbij. Cranston verloor zijn moeder Audrey 'Peggy' Sell in 2004. Zij leed aan de ziekte van Alzheimer, wat haar zoon deed meestappen in dit verhaal. Zijn bijdrage is het sluitstuk van de campagne. De spot is een mengeling van film, stop-motion en CGI.
De sinaasappel die in de spot opduikt, staat symbool voor de patiënt die steeds meer te lijden heeft door de opmars van de ziekte: geheugen, relaties en sociale contacten worden erdoor aangetast.

Graphic/Motion Designer - BUBKA
Vacature: Graphic/Motion Designer die pixels én planeet serieus neemt Bubka – Antwerpen – […]

CONTENT CREATOR - THE CREW
About The Crew The Crew is a boutique creative agency based in Brussels. […]

Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]

Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]


