Creativiteit is niet langer een abstract, ongrijpbaar gegeven. Sint Lucas Antwerpen vangt creativiteit in een kopje koffie, en die koffie heet DRD4-7R. Die benaming komt van een gen dat slechts 1 op 5 mensen heeft, en dat creativiteit en experiment stimuleert. Waardoor de koffie als compensatie werkt voor wie dit gen mist. De Sint Lucas-koffie is in die zin dus een mooi voorbeeld van de waarden waar de hogeschool in Antwerpen voor staat.
Hoe maakt deze koffie je nu juist creatiever? Wel, de studenten van het tweede jaar reclamevormgeving verzamelden allerlei objecten die bijdragen aan het magische ritueel van uiteenlopende kunstenaars en creatieven. Bijvoorbeeld het vilt van Nathalie Teugels, dat ze gebruikte voor haar afstudeerproject Moov. Of de alcoholstift die Bart Peeters steevast gebruikt voor zijn muziekteksten, en de houtskool in het werk van Arpaïs Dubois. Deze objecten werden verwerkt tot een poeder waarmee elke koffieboon (voor het branden) stuk voor stuk subtiel bestuifd werd. En helpt in die zin iedereen die wil creëren, zoals de baseline "Koffie voor Makers" zegt.
Docent Tom Loockx: « We zochten een manier om onze reclamerichting op de kaart te zetten, en tegelijk een oefening te doen trouw aan de realiteit. Het lanceren van een eigen koffie combineert beide. De studenten krijgen een eigen passieproject, maar zetten het ook écht zelf in de markt. »
Reg Herygers: « We hopen natuurlijk dan ook dat het verhaal opgepikt zal worden, zodat we hiermee volgend schooljaar een stevige nieuwe lichting zien binnenstromen die we op een nieuw project kunnen loslaten. »
Over de smaak en kwaliteit wordt continu gewaakt door de samenwerking met Cuperus en Viggo’s Coffeebar, experten op het vlak van kwalitatieve koffie. De bonen mogen dan wel een prikkel geven die helpt bij elk soort writer’s block, hij smaakt gewoon ook geweldig lekker.
De koffie zal gelanceerd worden tijdens een driedaagse bij Viggo’s Antwerpen op 29 juni, 30 juni en 1 juli. Viggo’s Antwerpen wordt voor deze unieke gelegenheid omgetoverd tot de Sint-Lucas pop-up koffieshop waar je zelf kan ervaren hoe DRD4-7R smaakt en kan ontdekken hoe de koffie je kan inspireren. De koffie zal ook te koop zijn bij Viggo’s zodat je thuis ook nog kan genieten van een lekker bakje troost. Of beter, inspiratie.
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]