Smartbox Group, producent van beleveniscadeaus, kondigt vandaag de overname aan van Odisseias, een bedrijf met al meer dan tien jaar ervaring op de Portugese markt. Odisseias wordt daarmee het achtste merk van de Smartbox Group. Dankzij de nieuwe overname van deze Europese leider versterkt Smartbox Group in Europa. De groep is hierdoor aanwezig in 11 landen en staat op de eerste plaats in 8 van deze landen, waaronder België, Italië, Spanje, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk.
Daarnaast kondigt de groep ook de afsluiting van het boekjaar 2016-2017 aan met een omzet van 480 miljoen euro, een stijging van 11%. Deze progressie is te danken aan de constante groei van het merk Bongo, met 57,8% van het marktaandeel, en aan hun tweede merk Cadeaubox. De markt van de beleveniscadeaus kent sinds zijn lancering een enorme progressie. Zo werden in Europa bijna 13 miljoen beleveniscadeaus verkocht in 2016. In België worden er momenteel ongeveer 800.000 boxen per jaar verkocht via retail.
De positieve dynamiek van de groep is te danken aan zijn organische groei maar ook aan enkele strategische overnames zoals die van Emozione 3 in 2016 in Italië, volgend op die van Dakotabox in 2015 in Frankrijk en Spanje. Deze twee overnames sluiten perfect aan bij de eerdere overnames van Smartbox Group: Bongo in België, Buyagift in het Verenigd Koninkrijk, Cadeaubox in België en La Vida Es Bella in Spanje.
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]