Sony PlayStation speelt op herhaling met Lijncom, Mediacom en Outsight

Media / News

Sony PlayStation pakte fors uit in Vlaanderen met hun out-of-home communicatiestrategie die tegelijk hun eigen merk als de merken van hun retailers naar voor schoof. Van augustus 2021 tot februari 2022 was Sony PlayStation prominent aanwezig in het straatbeeld van Antwerpen en Gent, met dank aan Lijncom. "De full wrap-trams zorgden voor een vernieuwing in onze communicatie! Een geslaagde formule die we nog niet eerder met retailers hadden opgepakt," zegt Shamira Pieters, senior retail manager Sony Interactive Entertainment Benelux. In beide steden reed telkens vier weken lang een opvallend blauwe tram rond. Het voornaamste doel van deze awarenesscampagne was om de visibiliteit van PlayStation te vergroten bij het trendy publiek van de stad, alsook meteen de grootste retailers te promoten die de games verkopen. “Er werd ook bewust geen andere OOH-media ingezet tijdens deze campagne. Wel hebben we gebruik gemaakt van verschillende catalogi van de retailers om het awareness-aspect van de campagne te converteren naar een duidelijke call-to-action en bijgevolg ook de verkoop daar te stimuleren."

De campagne kwam tot stand in samenwerking met Mediacom, die de mediaplanning- en buying voor deze campagne op het openbaar vervoer voor z’n rekening nam samen met OOH-specialist Outsight. Het design en de creatie van de full wrap-trams werd gerealiseerd door Sony PlayStation zelf.