SoWhatCommunications verwelkomt Andrew Cave en Olivier Trop als nieuwe partners

News / People

SoWhatCommunications, het adviesbureau gevestigd in Brussel en gespecialiseerd in public & regulatory affairs, strategische communicatie, crisiscommunicatie en veranderingscommunicatie, benoemt twee nieuwe partners: Andrew Cave en Olivier Trop. Deze aanstelling markeert een nieuwe mijlpaal terwijl het bureau zijn eerste verjaardag viert. Deze uitbreiding versterkt het engagement van SoWhatCommunications om haar klanten advies en begeleiding van kwaliteit te blijven bieden.

Olivier Trop - 30 jaar ervaring in communicatie

Olivier Trop brengt als doorgewinterde marketing- en communicatieprofessional 30 jaar ervaring mee. Zijn expertise bestrijkt diverse domeinen, waaronder strategische communicatie, branding, crisiscommunicatie, interne communicatie, mediarelaties en public relations.

Trop bekleedde leidinggevende posities bij gerenommeerde bureaus zoals Interel (nu Dentons Global Advisors), Duval Guillaume (Publicis) en The Oval Office. Daarnaast was hij group communication manager bij Reynaers Group. Hij heeft bedrijven, merken en overheidsinstellingen, zowel nationaal als internationaal, geadviseerd over hun communicatie naar diverse doelgroepen van consumenten, corporates tot beleidsmakers. Vandaag is hij ook actief als zelfstandig interim manager en consultant.

“Ik ben enthousiast om op zo’n belangrijk moment het team van SoWhatCommunications te vervoegen,” zegt Olivier Trop. “Met mijn ervaring aan zowel bureau- als klantzijde kijk ik ernaar uit bij te dragen aan het succes van het bureau door onze klanten te helpen bij het ontwikkelen van communicatiestrategieën die weerklank vinden en een echte impact hebben.”

Andrew Cave – Expertise in advocacy en public affairs

Andrew Cave brengt meer dan twintig jaar ervaring op het hoogste niveau binnen de overheid, politiek en het bedrijfsleven in het VK, de EU en internationaal. Hij heeft een diepgaande expertise in strategische communicatie, belangenbehartiging, stakeholder engagement en crisismanagement.

Als head of policy, public affairs and communications voor de grootste Britse vakorganisatie leidde hij succesvolle beleidsinitiatieven tijdens de Great Recession, in nauwe samenwerking met opeenvolgende Britse regeringen. Op EU-niveau heeft Andrew complexe wetgevende campagnes geleid, vakverenigingen opgericht en NGO's ondersteund met mediarelaties en crisismanagement. Zijn loopbaan omvat zowel interne als agency-rollen, waarbij hij C-suite leiders van S&P 100- bedrijven adviseerde en als head of communications voor Europa bij PMI werkte.

“Ik ben verheugd om mij aan te sluiten bij SoWhatCommunications in deze cruciale tijd, waar bedrijven moeten navigeren door het complexe post-Brexit landschap en de bredere mondiale uitdagingen,” aldus Andrew Cave. “Met mijn ervaring binnen en buiten de politiek, en mijn grondige kennis van de EU-instellingen en het Britse politieke systeem, kijk ik ernaar uit om organisaties te helpen effectief te communiceren met beleidsmakers en belanghebbende partijen.”

Een unieke aanpak

SoWhatCommunications onderscheidt zich door de actieve betrokkenheid van haar partners bij elk project van begin tot eind. Deze hands-on benadering garandeert hoogwaardig advies en een gepersonaliseerde service voor elke klant.

Met hun diverse en complementaire expertise bieden de partners niet alleen strategische consultancy, maar ook interim-management ondersteuning waar nodig, waardoor continuïteit en sterk leiderschap gegarandeerd blijven tijdens kritieke overgangen en transformaties. Deze betrokkenheid creëert naar eigen zeggen een significante meerwaarde in alle expertisegebieden.

De komst van Olivier Trop en Andrew Cave versterkt het aanbod van SoWhatCommunications:

  • Public & Regulatory Affairs: klanten helpen bij het begrijpen en beïnvloeden van beleidsbeslissingen die van invloed zijn op hun bedrijf, zodat ze een stem hebben in het politieke proces.

  • Strategische communicatie: het ontwikkelen van geïntegreerde communicatiestrategieën afgestemd op de bedrijfsdoelstellingen en gericht op de juiste doelgroepen.

  • Crisiscommunicatie: klanten voorbereiden op mogelijke crises en real-time crisismanagementoplossingen bieden om reputaties te beschermen.

  • Veranderingscommunicatie: ondersteuning van interne communicatie en betrokkenheid van medewerkers tijdens perioden van organisatorische verandering.

“Ik ben verheugd Olivier en Andrew in ons team te verwelkomen,” zegt Olivier Hinnekens, managing director van SoWhatCommunications. “Hun complementaire expertise in marketing, bedrijfscommunicatie, public & regulatory affairs en belangenbehartiging stelt ons in staat onze dienstverlening verder te versterken en onze klanten te blijven voorzien van impactvolle en actionable oplossingen.”