Tijd voor CSR manager in elk bedrijf?

Bedrijven zijn al jaren bezig met het inkleuren van hun sociale of maatschappelijke verantwoordelijkheid. Na de Tweede Wereldoorlog werd dat als ‘ethisch’ bestempeld, in de jaren zeventig zelfs als ‘ecologisch’. Vandaag wordt die CSR (Corporate Social Responsibility) omkaderd door 17 duurzame ontwikkelingsdoelstellingen, gedefinieerd door de Verenigde Naties. En met Covid-19 kwamen er daar recentelijk nog bij. Is het hoog tijd voor een CSR manager? En hoe ziet die functie, die de jaren o zo aan belang heeft gewonnen, er eigenlijk uit?

CSR is een mindset waarbij bedrijven sociale, ecologische en economische overwegingen integreren in hun activiteiten en partnerschappen. Met andere woorden, het is het bewustzijn van hun impact (positief en negatief) op de wereld. Elk bedrijf zou zijn bijdrage aan maatschappelijke kwesties in vraag moeten stellen om zo een duurzaamheidsstrategie op poten te zetten. En laat dat nu juist zijn waar een CSR manager van pas kan komen. Natuurlijk zal, in een bedrijf met minder middelen, de CEO die rol veeleer op zich nemen.
[...] Het volledige artikel kan u hier lezen

Sales Account Manager - VAR
Sales Account Manager met oog voor het VAR-effect en een hart voor VRT […]

Graphic/Motion Designer - BUBKA
Vacature: Graphic/Motion Designer die pixels én planeet serieus neemt Bubka – Antwerpen – […]

CONTENT CREATOR - THE CREW
About The Crew The Crew is a boutique creative agency based in Brussels. […]

Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]






