De wereld van sportuitzendingen is volop in beweging. Er is het groeiende aantal betaalde platforms, de voorzichtige opkomst van streamingdiensten en het steeds verder versnipperde aanbod van uitzendrechten… Met het WK Voetbal van 2026 en de Olympische Spelen van 2028 in het vooruitzicht blijft het audiovisuele ecosysteem van de sport evolueren. Maar van wie is de sport in 2026? En wie brengt de beker mee naar huis?
De manier waarop we sport consumeren, verandert razendsnel. Traditionele omroepen worstelen met een model dat onder druk staat, terwijl grote streamingplatforms nog twijfelen over een volledige entree op de Europese markt. Met het WK Voetbal van 2026 en de Olympische Spelen van 2028 in het vooruitzicht rijst de vraag: wie zal de sportuitzendingen de komende jaren domineren? Gratis toegang, betaalmodellen die onder druk staan en de dreiging van piraterij maken de toekomst van sportuitzendingen onzeker. We zoeken antwoorden bij Benoît Delhauteur, head of sports bij RTBF, en Pierre Maes, consultant en expert in sportrechten op televisie.
(...)
Lees het volledige artikel hier.
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Vacature Junior Art Director - Bridgeneers
Bridgeneers is op zoek naar een Junior Art Director om ons creatieve team […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]