Square naar de haaien?

Square Europ-Assistance

Crea / News

Square Europ-Assistance

Europ-Assistance, de uitvinder van de reisbijstandsverzekering en nog altijd marktleider, bleek bij jongeren aan naamsbekendheid in te boeten. Europ-Assistance werd bij hen soms gepercipieerd als het merk van 'onze ouders'. Het werd dus tijd voor een verjongingskuur, zodat de merkperceptie opnieuw gunstig kon evolueren en er weer nieuwe instroom van jongeren kon gerealiseerd worden. In het verleden werd er voornamelijk in print, outdoor en radio geadverteerd, dit jaar gaat Europ-Assistance ook via andere kanalen te werk, met dank aan Square. Zo zijn er online banners, twee onlinefilmpjes en een bioscoopspot. Deze laatste wordt gekoppeld aan de trailer van Jurassic World en zal een maand lang in alle zalen (voor +12-films) te zien zijn. Een radiocampagne bleef behouden, vermits in het verleden bewezen werd dat dit medium zeer doeltreffend werkt. Er komt één print-uiting, wat tevens het campagnebeeld wordt op folders, posters, advertentie en website. Deze media-ommezwaai resulteerde in een ludieke campagne, met als insteek “you live, we care”. Want of je nu een avontuurlijke, risicovolle vakantie neemt of een relax-vakantie, je weet nooit wat er kan gebeuren, dus je kan maar beter goed verzekerd zijn. In de campagne wordt dat vertaald als “Hoe stommer een voorval, hoe pijnlijker als je niet verzekerd bent.” In print zien we een toerist dobberend in zijn opblaasband, genietend van zijn Mojito, terwijl er onder hem een speervisser gezwind naar boven komt… De radio, televisie- en bioscoopspots komen meerdere thema's aan bod. Zo is er een duiker die zich voorbereidt om met haaien te gaan duiken en stomweg zijn duikersfles op zijn voet laat vallen.