Starring Jane verrast klanten op Halloweense wijze 

Crea / News

Halloween by Starring JaneVlaamse bedrijven gebruiken Halloween en andere symbolische dagen graag als creatieve kapstok om hun klanten eens extra te verwennen, hun betrokkenheid en enthousiasme te tonen en zo tegelijk aan ‘internal branding’ te doen om hun eigen merk te activeren. Zo ook Starring Jane. Het Gentse hybride creatief webbureau bezoekt in deze Halloweenweek zo’n 60 klanten persoonlijk om hen te danken voor het vertrouwen, niet alleen met woorden maar ook met een cadeau.

Onder het motto ‘trick or treat!’ krijgen een 60-tal klanten een bokaal met een koekjesmix, chocoladestukjes en kleurrijke smarties alsook een recept waarmee ze lekkere koekjes kunnen bakken. Ze worden daarbij aangespoord om een foto van zichzelf met hun gebakken koekjes op hun facebookpagina en/of die van Starring Jane te posten. In slechts een van de 60 bokalen heeft zich een klein Halloween-spinnetje genesteld. Wie het vindt, krijgt de hoofdprijs, een online contentkalender op maat van het bedrijf. Starring Jane lanceert en ondersteunt de actie viraal.

« Door deze acties worden onze medewerkers nog meer ambassadeurs van Starring Jane. We enthousiasmeren en vergroten de betrokkenheid van onze medewerkers én die van onze klant. En als wij onze klanten frisse en memorabele campagnes beloven, dan moeten we toch tonen dat we die ook zelf kunnen realiseren?, » aldus ceo David Bintein.

Het voorbije jaar heeft Starring Jane al soortgelijke acties ondernomen in het kader van haar internal branding. Telkens met geschenken die altijd in een Starring Jane-look gestoken worden, waaronder een taart rond driekoningen en een bloementuil in mei.  Bij elke actie vindt één klant in zijn cadeau een ludiek gadget dat recht geeft op de hoofdprijs: een gratis contentkalender, webcampagne of een zoekmachine-optimalisatie voor zijn bedrijf. Tegelijk worden nog twee incentives geschonken onder de vorm van een gastronomisch weekend, een Bloomon-abonnement of een citytrip de luxe.