Terwijl de GAFAM-bedrijven een groot deel van de advertentiemarkt domineren, hebben lokale media moeite om een goede plek te verwerven. Daarbovenop zorgt de globalisering ervoor dat grote netwerken hun aankopen steeds meer centraliseren. Mediabureaus spelen een cruciale rol in een meer evenwichtige verdeling van investeringen tussen internationale en lokale spelers. Hoe kunnen we die laatsten beter ondersteunen? En welke uitdagingen brengt datatransparantie met zich mee voor de sector? Een antwoord lees je hieronder.
De wereldwijde advertentiemarkt wordt gedomineerd door de GAFAM-giganten (Google, Apple, Facebook, Amazon, Microsoft). Hun overweldigende aanwezigheid en vermogen om advertentiebudgetten naar zich toe te trekken, maken de concurrentie voor lokale media bijzonder moeilijk. Om zich staande te houden, proberen die lokale spelers zich te onderscheiden en zich te positioneren als relevante alternatieven voor internationale grootmachten.
(...)
Lees het volledige artikel hier.

Graphic/Motion Designer - BUBKA
Vacature: Graphic/Motion Designer die pixels én planeet serieus neemt Bubka – Antwerpen – […]

CONTENT CREATOR - THE CREW
About The Crew The Crew is a boutique creative agency based in Brussels. […]

Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]

Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]








