Stop Darmkanker en LDV United trakteren Elon Musk op stukje Mars

Crea / News

Elon Musk heeft al veel mijlpalen bereikt. SpaceX opgericht, Tesla groot gemaakt en uitgroeien tot een halfgod voor elke innovatie- en technologiefan op Aarde (en daarbuiten). Onlangs kwam daar nog een mijlpaal bij: 50 jaar worden. Een mooie leeftijd, maar ook eentje met een bijsluiter: vanaf deze leeftijd neemt de kans toe dat je darmkanker krijgt. En waarop je dus jaarlijks een stoelgangtest moet doen. Omdat veel mensen dit niet weten, zorgt vzw Stop Darmkanker voor een ambitieuze sensibiliseringstunt. Eentje die reikt tot buiten onze atmosfeer.

Iedereen die Elon Musk volgt, weet dat hij een grote levensmissie heeft: op Mars gaan wonen. De vzw wil samen met LDV United ervoor zorgen dat hij altijd en overal zijn stoelgangtest kan doen. Nu, maar ook wanneer hij verhuist naar deze planeet. En daarom zorgde vzw Stop Darmkanker op zijn vijftigste verjaardag voor een gepast cadeau: een lap grond op Mars. Groot genoeg om zijn eigen toilet op te zetten, dat men graag voor hem voorziet eens hij naar Mars verhuist. Dit stuk grond kreeg de naam ‘Elon’s Toilet’ toegewezen. Uiteraard: mét officieel certificaat, die op de verjaardag van Musk naar hem werd opgestuurd, samen met enkele stoelgangtestjes. Zo kan hij al op Aarde beginnen.

Het grote nieuws werd met hem gedeeld via een persoonlijke tweet die doorlinkt naar elonstoilet.com: een online open brief die hij al -naar boven- scrollend stukje per stukje kan ontdekken. Naast Twitter werden ook Facebook, Instagram, LinkedIn en een heel leger aan influencers ingezet om hem te bereiken. Ook de Tesla Owners Club Belgium zal de oproep mee delen. Een oproep die heel duidelijk is voor Musk en zijn miljoenen volgers: lees onze open brief, doe de stoelgangtest. Zo ziet de toekomst er rooskleurig uit, ook als dat er eentje is op de Rode Planeet.

Credits

Client: vzw Stop Darmkanker

Contacts: Luc Colemont

Agency: LDV United

CD: Dennis Vandewalle

CD: Dries De bruyn

Creation: Julie Vanderbeck, Matthew Lootens

Account team: Julie De Preter, Hanne Stoppie

Business Director: Marieken Maes

Design director: Jeffrey Uten

Web production: Sam Serrien

Motion: Frank Feijen

PR agency: Lewis