Stop Parkinson en Gutzandglory laten je wandelen op je gsm

Crea / News

Onder de koepel ‘Stop Parkinson. Start de beweging’, lanceert de vzw Stop Parkinson met de hulp van Gutzandglory een nieuw en ongezien initiatief om het wetenschappelijk onderzoek tegen Parkinson te steunen. Wandelen op je gsm? Ja, het kan. Door met je vingers stappen te zetten op je scherm in het spel, wandel je doorheen drie virtuele werelden op je smartphone, tablet of pc. Zo kan je op een speelse manier je steentje bijdragen in de strijd tegen deze hersenaandoening. Een vernieuwende manier van fondsen werven.

Na het grote succes van de Stop Parkinson Walk in 2020, waarbij voorzitter Ivo de Bisschop – zelf parkinsonpatiënt – 650.000 euro bij elkaar stapte in 49 dagen, lanceert de vzw nu een nieuw initiatief dat iedereen vanuit zijn huiskamer kan steunen. Door middel van een eenvoudig, leuk spel op de website https://stopparkinson.be/handwalk/ wil de vzw zoveel mogelijk mensen de kans geven om het onderzoek tegen deze slepende aandiening te steunen. Want een doorbraak forceren in de strijd tegen Parkinson kost geld. Veel geld. Uiteraard krijgen deelnemers ook de optie om een vrije bijdrage te leveren. Want alle beetjes blijven helpen.

Naast het broodnodige financiële model is het spel zowel eenvoudig als uitdagend. Echt iedereen kan deelnemen door de eenvoudige opzet: zet zoveel mogelijk stappen met je vingers op je smartphone, tablet of laptop. Je krijgt slechts één minuut om een maximaal aantal stappen te zetten. Naarmate je vordert in het spel, kom je in drie werelden terecht. Je begint in de stad waar het gemakkelijk wandelen is en eindigt op het strand, waar je ook in het echt al kramp begint te krijgen in je vingers. Je kunt ook proberen om je eigen score te verslaan en een plaatsje in de top 20 te veroveren. Misschien kan je het zelfs beter doen dan enkele BV’s of influencers? En je hebt de mogelijkheid om vrienden, collega’s en familie uit te dagen.

De campagne wordt ondersteund door een tv- en radiospot die t.e.m. 4 juni zullen lopen als Boodschap Van Algemeen Nut op VRT. Daarnaast worden gedurende de hele maand juni kortere versies van de video getoond op de online kanalen van SBS en op Facebook, Instagram en YouTube. Aangevuld met banners om de campagne te ondersteunen. De ideale periode want de laatste loodjes wegen het zwaarst voor zowel de werkende mens als de studenten. Met deze ludieke app kunnen zij een korte pauze nemen en het aangename koppelen aan een goed doel.

Credits

Client: Stop Parkinson vzw

Client Contact: Ivo de Bisschop, Lieven van Overbeke

Agency: Gutzandglory

Account: Delphine De Kegel

Campaign Manager & Digital Producer: Nicolas Salamone

Strategy: Kris Lenaers, Wolf Florizoone

CD: Kris Lenaers

Creation: Thierry Wiebking, Bart Van Goethem, Kris Lenaers, Gerlinde Jonckheere, Jelle van Garderen

Design: Lim Sijmons, Robbe Verlinde, Laura Hoebeke, Catherine Van den Meersschaut

Motion Design: Divide, Stef Deleurere

UX/UI Design: Louise-Lotte Brekelmans, Wouter Houtekamer

Game Development: MoonMonster

Website Development: Mundo Digitalis

Film & Photography Production Cy: De Machine

Executive Producer: Dimitri De Wolf

Producer/1st AD: Thomas Anthoni

Production Assistant: Sharon De Graeve

Director: Jules Comes

DOP: Toon Persyn

Offline & Online Editor: Gert Wassink

Grading: Tom Mulder

Radio & Sound Production: Raygun