Studio Copain organiseert tweede Nacht van de Marketing

Agenda / Marketing / News

  • 13/03/2025
  • Kortrijk Xpo

Studio Copain brengt de marketingsector in 2025 opnieuw samen voor de Nacht van de Marketing. Op donderdag 13 maart kunnen honderden marketeers en ondernemers deze tweede editie bijwonen in Kortrijk Xpo. "We ontvingen op de vorige editie 550 marketeers en ondernemers uit gans Vlaanderen. Op grote vraag komt er nu een vervolg," klinkt het bij Studio Copain.

"Ik voel dat de marketingsector één van de meest enthousiaste en extraverte sectoren van Vlaanderen is. En net die sector belandt net iets te vaak op netwerkevents in een duf kantoorgebouw met belegde broodjes. Veel respect voor belegde broodjes, maar dat kan beter vinden we," zei Floris Benoit, zaakvoerder van Studio Copain, bij de lancering van de eerste editie. "Ik geloof bovendien enorm in de kracht van informeel ontmoeten. Lees: we moeten elkaar vaker zien, om elkaar liever te zien. De sector is te klein om op een eilandje te zitten. Wij willen samenwerken en verbinden."

Nacht van de Marketing start dit jaar, net zoals vorig jaar, met drie sprekers die elk één concrete marketingcase brengen uit de brede entertainment-, cultuur-, media-, retail- of sportsector. Iedere spreker krijgt hiervoor maximaal twintig minuten de tijd. Vorig jaar ontving de organisatie Hanan Challouki (experte inclusieve communicatie), GillesVan Bouwel (ex-mol en presentator Play4) en Stijn Belaen & Evelyn Steyaert (brand managers Coca-Cola Belgium). Dit jaar komen alvast Rik Verheye en Sam Kerkhofs het succesverhaal van 'De Spor' toelichten. De andere sprekers worden later dit jaar bekendgemaakt. 

Nacht van de Marketing is een organisatie van marketingagency Studio Copain powered by eventpartner Whisk en met de steun van Krew Collective, Made in en Kortrijk Xpo. Meer info en tickets via nachtvandemarketing.be.

Beeld: (c) Nacht van de Marketing