Creative agency Supermachine en de toeristische dienst van Catalonië, Agència Catalana de Turisme, lanceerden deze zomer een zomercampagne die Vlamingen en Nederlanders uitnodigt om Catalonië te ervaren zoals een echte Catalaan. Ver weg van toeristische trekpleisters, moedigt deze campagne aan om de authentieke ervaringen van Catalonië te ontdekken – van verborgen parels tot lokale gebruiken en tradities.
Ondanks dat we het allemaal zijn op reis, voelt niemand zich graag een toerist. Onder de slogan “Com un català” speelt Supermachine met die insight. Neen aan de platgelopen paden, neen aan toeristenvallen. Catalonië heeft als streek zoveel meer te bieden. Dat aanbod bundelt het agency onder drie pilaren: gastronomie, cultuur en avontuur.
Iedereen wordt uitgenodigd om de rijke Catalaanse keuken te proeven aan de hand van kookworkshops en lokale markten, jezelf onder te dompelen in de rijke geschiedenis en levendige cultuur van Catalonië (via traditionele feesten en festivals) of de prachtige avontuurlijke wandel- en fietsroutes, en verborgen kliffen en grotten te verkennen.
“De campagne zet mensen aan om niet alleen te kijken, maar ook actief deel te nemen aan de vele activiteiten die Catalonië te bieden heeft. Van wijnproeverijen in de wijngaarden van Penedès, tot wandeltochten door de spectaculaire Pyreneeën en het verkennen van de historische steden en dorpen. Catalonië heeft voor ieder wat wils,” klinkt het bij Supermachine.
Om de boodschap extra kracht bij te zetten, werden verschillende locals geïnterviewd. Ze leggen uit hoe je nu echt leeft “com un català”. Ze delen tips over de beste eetgelegenheden, culturele hoogtepunten en avontuurlijke activiteiten die vaak alleen bij de locals bekend zijn. Deze persoonlijke verhalen en aanbevelingen brengen bezoekers dichter bij de authentieke Catalaanse ervaring.
De campagne verscheen tijdens de zomermaanden op sociale media en Google. Alle communicatie gaat naar de website van Visit Catalunya www.catalunyaexperience.nl. Daar worden alle tips en tricks in een overvloed aan artikelen uit de doeken gedaan.
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]