TBWA deelt de energie van Engie met jou

Crea / News

Engie lanceert zijn nieuwe strategie voor België: #Energize2030. De lancering gaat gepaard met een communicatiecampagne gericht aan verschillende doelgroepen. Na een pers- en digitale campagne gericht aan opinieleiders, ontwierp TBWA een imagocampagne voor het grote publiek.

De prioriteiten van de strategie? Hernieuwbare energie, flexibiliteit en de klanten. TBWA vertaalde deze ambities in een sterke campagne rond verschillende thema's: windenergie, zonne-energie en innovatieve tools en diensten die klanten helpen hun energieverbruik onder controle te houden. ​

“Engie. Al onze energie gaat naar jou.”

De gekozen invalshoek is die van de gemoedsrust die alleen een marktleider kan bieden. Engie kapitaliseert hiermee op zijn sterke reputatie op de Belgische markt. Samen met TBWA en regisseur Shueti (Wenneker) creëerde Engie een reeks van korte tv-spotjes die je in één vloeiende beweging meenemen doorheen de flux van energie die jou dat kleine geluksmomentje bezorgen.

De kracht van de wind die je haren droog blaast? Wel, die komt ook van de windmolens van Engie. Het licht dat de boze dromen van je kind wegjaagt? Dat komt ook van Engie’s zonnepanelen. Deze visuele parallellen werden natuurlijk voor het concept getrokken. Groene energie is en blijft een mix van o.a. windenergie, zonne-energie én waterkracht.

Naast de focus op groene energie zijn er ook 2 spots die de handige energietools van Engie in de kijker zetten. Zo laad je thuis met het Drive-pack van Engie automatisch aan een goedkoop tarief. De Smart app helpt je dan weer om je energieverbruik en -kosten onder controle te houden. Zalig toch als besparen zo makkelijk wordt?

De campagne loopt op tv, in out of home en via digitale media.

Credits:

Brand Campaign

ENGIE

TBWA 

ENGIE

Gaetano Palermo

Sophie Delperdange

Steven Verlinde

Suzanne Mioulet

Catherine Delausnay

Creative Team

Creative Director: Steven Janssens

Senior Copywriter: Régine Smetz, Vincent Nivarlet

Senior Art Director: Alex Ameye

Account Team

Client Services Director: Ophélie Vanhagendoren

Account Executive: Daphné Loonen

Traffic Manager: Elien Cardon

Strategy

Strategic Director:

Strategic Planner:

Connection Strategist:

Production

Agency producer: Cindy De Mooter

Production company: Wenneker

Producer: Ann Van Steyvoort, Jonas Poeckens

Director: Shueti

DOP: Thomas Buelens

Photography

Producer: Elly Laureys

Agency: ILA

Photographer: Selim Djegham

Post-production

Post-production company: MAKE x NOZON

Producer: Cindy De Mooter

Post-producer: Leslie Verbist

Online Editor: Pierre Mailly

Grading: Xavier Dockx

Sound Engineer: Gwenn Nicolaij