Afgelopen zaterdag, 18 mei 2019, stond Brussel opnieuw in het teken van de Belgian Pride, die dit jaar ruim 100.000 deelnemers en bezoekers trok. McDonald’s België ontwierp speciaal voor de gelegenheid een nieuw design van de regenboogvlag, op basis van haar iconische verpakkingen. Big Mac, McNuggets, Veggie Deluxe, Royal-O-Fish en Royal Deluxe vormden samen de zes kleuren van de regenboog. TBWA Belgium tekende voor de campagne.
Athina Manirakiza van McDonald’s België: “Bij ons is iedereen welkom, ongeacht afkomst, leeftijd, seksuele voorkeur. Diversiteit is een realiteit van onze samenleving, inclusie een keuze. Dat is wat we met deze speciale regenboogvlag naar aanleiding van de Pride wilden benadrukken. Om de LGBTI+ community in België een hart onder de riem te steken.”
“We wilden benadrukken dat inclusie in het dna zit van McDonald’s, en niet alleen tijdens de Pride, maar alle dagen van het jaar. Voor ons was het gebruik van de iconische producten en hun verpakking een ideale manier om inclusie te vieren en mensen te laten zien waar McDonald’s voor staat,” aldus creatief directeur Jeroen Bostoen van TBWA Belgium.
De vlag werd verspreid via abribussen in Brusselse stations, window posters in het restaurant aan de Beurs en natuurlijk als échte vlag op de Pride zelf.
Credits:
Campaign Title: Good moments for everyone
Creative Director: Jeroen Bostoen
Creative Team: Anke Verhaegen, Sofie Gilliams
Account team: Tom Eilers, Brit Verschuren
Design: Sébastien Bontemps
Client: McDonald’s - Athina Manirakiza
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]