TBWA en McDonald's België veranderen de koers van premium burgers

4schools / Crea / News

Vanaf 18 maart vind je bij McDonald’s de nieuwe Chimi Charlie. Een nieuwe Maestro burger met rund of kip, heerlijke chimichurri-mayo en pittige Andalousesaus. 

Om de Chimi Charlie te lanceren, gooien TBWA en McDonald’s het voor de premium burgers over een andere boeg. De reden? De ‘premium’ foodscene heeft nieuwe codes omarmd: minder chic, meer urban, meer smaak. Dus weg met de slow-mo beelden op zwarte achtergronden. Vergeet de overgestileerde ingrediënten-shots met die typische zware voice-overs. Vergeet de reclamepraatjes, want wie neemt de woorden “overheerlijke ingrediënten en smeuïge saus” eigenlijk écht in de mond? 

Alles draait om echtheid in een moderne vibe. McDonald’s serveert pure slam poetry en rauw beeldmateriaal met de McDonald’s crew als helden in beeld. ​ 

De tekst werd ingesproken door twee voice-overs die zich afvragen wat er in de nieuwe burger zit. Een vraag die de crew zich zou kunnen stellen terwijl ze hem klaarmaken. Of de klanten, terwijl ze de nieuwe burger ontdekken. Soit, minder blabla. Meer mmmmm. 

Credits:

Maestro Chimi Charlie

McDonald’s®

TBWA 

Client

CMO: Hans Verwimp

Brand Lead: Ornella Cala

Creative Team

Creative Director: Jeremie Goldwasser

Creative Concept: Alex Ameye, Jeremie Goldwasser

Social Creative Team: Pol Labaut & Julien Roubaud

Creative Copy: Wilfrid Morin, Chiara De Decker

Account Team

Bénédicte Ernst, Lore Boghmans, Tibo Van Bever

Strategy

Kim Leunen, Laurent Colson

AGENCY PRODUCER 

Lore Desmet & Cindy De Mooter

PRODUCTION COMPANY:  LOVO

Executive Producer : François Mercier

Producers:  Thomas Landeloos

Regisseur: Gregoris Rentis 

DOP: Piet Deyaert

POST-PRODUCTION COMPANY:  MAKE 

Post-producer: Greet Van Thillo, Sofie Gebruers

Offline: Frederic Vandewalle 

Online: Pierre Mailly 

Grading: Kene illeghems

Sound: Jan Pollet

PHOTO: 

Photographer: Studio Wauters

Producer: Shana Duprez

Retouching: MAKE

Studio

Studio company: MAKE

DTP: Victor Wilmot  

Digital

Digital Production Agency : MAKE

Project Manager: Philippe Hulhoven

Print Production

Michel Prairial

Media

Media Agency: OMD