TBWA en MSD lanceren Day 3

Elk jaar worden er verschillende borstkankercampagnes gelanceerd die altijd hetzelfde zeggen: “check je borsten”. Toch doet 69% van de Belgische vrouwen dit niet regelmatig, zo blijkt uit een recente bevraging van iVox. Daarom willen MSD Belgium en TBWA er met een héél simpel trucje voor zorgen dat niemand het ooit nog vergeet en zelfdetectie een routine wordt. Als je goed kijkt, zit er in elke 3 een paar borsten verstopt. Je moet de 3 gewoon een kwartslag draaien. En eens je dat doorhebt, kan je er nooit meer naast kijken.
Elke 3de dag van de maand wordt daarom Day 3, de vaste dag om je borsten te controleren. Een eenvoudige routine met een grote impact. Want hoe beter jij je borsten kent, hoe makkelijker je veranderingen kan opmerken die kunnen duiden op bijvoorbeeld een tumor. “Wij werken dagelijks aan nieuwe bestrijdingsmethodes voor kanker, maar die zijn het meest doeltreffend als artsen de behandeling vroeg kunnen opstarten. Preventie en vroege detectie blijven daarom onmisbaar. Day 3 kan dus echt levens redden,” vertelt An Cloet, external affairs director bij MSD.
Day 3 is daarom anders dan alle voorgaande campagnes. Thomas Driesen, creative director bij TBWA legt uit: “Day 3 is niet zomaar een campagne die na een aantal weken weer verdwijnt. It’s here to stay. Alles hebben we herdacht. Zo hebben we het mediabudget en het mediaplan gespreid zodat vrouwen vanaf nu elke 3de dag van de maand via verschillende kanalen aan de zelfcheck herinnerd worden.” Ook influencers, zoals Ruth Van Soom die zelf van borstkanker genas, zullen vanaf nu elke 3de dag van maand hun volgers op het belang wijzen van Day 3.
Voor wie het zeker niet wil vergeten, is er ook online reminder ontworpen waarmee je Day 3 via één simpele klik elke maand in je Google, Apple of Outlook agenda verschijnt. Voor de rest van je leven. Grote Belgische bedrijven zoals Brussels Airlines hebben dit opgepikt en ondertussen Day 3 toegevoegd aan de agenda van al hun vrouwelijke werknemers, en ze roepen andere bedrijven op om hetzelfde te doen. Ook via WhatsApp delen talloze vrouwen Day 3 via een doorstuurbericht met hun vriendinnen, zussen, moeders en collega’s.
Wil jij Day 3 ook elke maand in de agenda of wil je meer weten over het vroegtijdig opsporen van borstkanker? Surf dan naar www.msdbe.info/Day3.
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]