TBWA en NMBS maken van treintijd jóuw tijd

Crea / News

Het leven is een "rat race". Er wordt erg veel van ons gevraagd en een dag heeft slechts 24 uur. Een beetje tijd voor jezelf is meer dan ooit nodig. Om even de batterijen te kunnen opladen. Door een boek te lezen of een serie te bekijken. Door naar muziek te luisteren of een podcast te ontdekken. Door wat te chillen, te mediteren of te scrollen op je socials. Of door gewoon effe administratieve rompslomp af te handelen. Want eerlijk is eerlijk: die momentjes zijn niet altijd even makkelijk te vinden. 

Gelukkig is er een oplossing; "treintijd". Dat is de tijd die je creëert door de trein te nemen. Dat half uur of uurtje onderweg. Dat moment voor jezelf, terwijl je onderweg bent naar je bestemming. Het concept werd door TBWA en NMBS bedacht om de dagelijkse woon-werkritten te promoten. Want de trein nemen, da’s relaxed aankomen op het werk. Omdat je tijdens je treintijd kan vooruitzien. Of net terugblikken. En er zijn nog zoveel andere dingen die je kan doen... die elders bijna ondenkbaar zijn.   

Daarom is het nemen van een treinabonnement een goeie manier om je innerlijke rust te herontdekken. En dat is wat deze me-time treincampagne toont. En je kan deze boodschap, die voorzien is van een vleugje humor, ook horen op de radio. 

 

Credits:

Woon-Werk / Domicile - Travail

NMBS

TBWA

Client: NMBS

Jean-Pierre Havelange

Mats Craessaerts

Jochen Vanrooy

Creative Team

Creative Director: Jan Macken

Copywriter: Paul Van Oevelen, Vincent Nivarlet, Regine Smetz

Art Director: Philip De Cock , Ad Van Ongeval

Account Team

Client Services Director: Max Fauconnier

Account Director: Philippe Van Eygen

Account Manager: Laure Swinnen

Account Executive: Daphné Loonen

Strategy

Strategic Planner: Nick Moors

Production

Production company: MAKE

Producer: Elien De Brouwer, Lore Desmet

Director: Jef Boes (ILA)

DOP: Ivo Nelis

Photography

Production company: MAKE

Photographer: Jef Boes (ILA) 

Post-production

Post-production company: MAKE

Post-producer: Greet Van Thillo

Offline Editor: Pierre Mailly

Online Editor: Pierre Mailly

Grading: Kene Illegems

Sound Engineer: Gwenn Nicolay, Eli Sundermann

Radio production
Producer: Raf Cyran, Antje Deroo
Sound: Gwenn Nicolay, Eli Sundermann

 

Media

Media Agency: Space

Media Planner: Hélène Rousseau