TBWA en NMBS maken van treintijd jóuw tijd

Het leven is een "rat race". Er wordt erg veel van ons gevraagd en een dag heeft slechts 24 uur. Een beetje tijd voor jezelf is meer dan ooit nodig. Om even de batterijen te kunnen opladen. Door een boek te lezen of een serie te bekijken. Door naar muziek te luisteren of een podcast te ontdekken. Door wat te chillen, te mediteren of te scrollen op je socials. Of door gewoon effe administratieve rompslomp af te handelen. Want eerlijk is eerlijk: die momentjes zijn niet altijd even makkelijk te vinden.
Gelukkig is er een oplossing; "treintijd". Dat is de tijd die je creëert door de trein te nemen. Dat half uur of uurtje onderweg. Dat moment voor jezelf, terwijl je onderweg bent naar je bestemming. Het concept werd door TBWA en NMBS bedacht om de dagelijkse woon-werkritten te promoten. Want de trein nemen, da’s relaxed aankomen op het werk. Omdat je tijdens je treintijd kan vooruitzien. Of net terugblikken. En er zijn nog zoveel andere dingen die je kan doen... die elders bijna ondenkbaar zijn.
Daarom is het nemen van een treinabonnement een goeie manier om je innerlijke rust te herontdekken. En dat is wat deze me-time treincampagne toont. En je kan deze boodschap, die voorzien is van een vleugje humor, ook horen op de radio.
Credits:
Woon-Werk / Domicile - Travail
NMBS
TBWA
Client: NMBS
Jean-Pierre Havelange
Mats Craessaerts
Jochen Vanrooy
Creative Team
Creative Director: Jan Macken
Copywriter: Paul Van Oevelen, Vincent Nivarlet, Regine Smetz
Art Director: Philip De Cock , Ad Van Ongeval
Account Team
Client Services Director: Max Fauconnier
Account Director: Philippe Van Eygen
Account Manager: Laure Swinnen
Account Executive: Daphné Loonen
Strategy
Strategic Planner: Nick Moors
Production
Production company: MAKE
Producer: Elien De Brouwer, Lore Desmet
Director: Jef Boes (ILA)
DOP: Ivo Nelis
Photography
Production company: MAKE
Photographer: Jef Boes (ILA)
Post-production
Post-production company: MAKE
Post-producer: Greet Van Thillo
Offline Editor: Pierre Mailly
Online Editor: Pierre Mailly
Grading: Kene Illegems
Sound Engineer: Gwenn Nicolay, Eli Sundermann
Radio production
Producer: Raf Cyran, Antje Deroo
Sound: Gwenn Nicolay, Eli Sundermann
Media
Media Agency: Space
Media Planner: Hélène Rousseau
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]