Sinds 5 februari loopt het Six Nations toernooi op Play Sports. Rugby dus. En dat is een sport waar wij Belgen niet echt vertrouwd mee zijn. Daarom bedacht TBWA in opdracht van Play Sports een campagne die fans van andere sporten warm maakt voor rugby: “If you like..., you’ll love rugby.” De crashes uit de F1, de tackles uit het voetbal, de sprongkracht van basketters,... Je vindt het allemaal terug in rugby. Maar dan beter.
Play Sports biedt fans van voetbal, basket, F1, en hockey al jaren het strafste van hun sport aan. TBWA wou van die sportfans nu rugbyfans maken. Hoe? Door te tonen dat het nog straffer kan. Op social media werden fans getargeted met beelden van hun favoriete sport, gekoppeld aan de nog ruwere uitvoering ervan in het rugby. Diezelfde ruwe charme werd in radio vergeleken met het iets minder ruwe, en iets minder charmante, voetbal.
Het Six Nations toernooi loopt nog op Play Sport tot 19 maart.
Credits
Play Sports
Lieselotte Van Aperen, Jorgen Vranken
Creative Team
Executive Creative Director: Jeroen Bostoen
Copywriter: Jesse Van Gysel
Art Director: Greg van Buggenhout
Digital Creative: Jonas Van Bael
Account Team
Client Services Director: Max Fauconnier
Account Manager: Thijs Muësen
Intern Junior Account Executive: Lukas Peeters
Traffic Manager: Laurie Herbots
Post-production
Post-production company: MAKE
Post-producer: Katrien Van den Brande
Editor: Sebastiaan Schols, Nabil El Hajjouti
Sound Engineer: Jan Pollet
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]