TBWA Helsinki verwerpt onrealistische schoonheidsidealen

Een gebrek aan eigenwaarde en zelfacceptatie komt vaker dan ooit voor bij jonge mensen. Dat hebben we te danken aan de sociale media en de vele filters, die het zelfbeeld van kinderen en jongeren erg kunnen verstoren. TBWA Helsinki speelt in op die (negatieve) trend in een nieuwe campagne voor Demi, het Finse magazine dat zich richt op tieners.
“Als media voor jonge mensen zijn we ons zeer bewust van de invloed van media op onze schoonheidsidealen. Daarom kiezen wij voor echte mensen in plaats van modellen. Om nog maar te zwijgen over het feit dat er naast schoonheid ook zoveel andere belangrijke dingen zijn om over te praten,” zegt Päivi Lehtomurto, de hoofdredacteur van Demi.
De campagnebeelden tonen zowel een jongen als een meisje die in de spiegel kijken en dingen zien die ze niet zouden moeten zien: markeringen voor cosmetische ingrepen.“We hebben geprobeerd om te werken met realistische, maar toch dramatische, real-life uitziende fotografie, zodat de kijker zich beter kan identificeren met de mensen op de foto’s,” legt Erno Reinikainen uit, creative director bij TBWA Helsinki.
Instagram gaf in oktober vorig jaar alvast het goede voorbeeld: het social media platform gaf toen aan dat alle filters met een plastisch chirurgie-effect uit hun database verwijderd zouden worden.
PR account manager - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]
Hoofd Communicatie - UGent
Context Ben jij een ervaren communicatieprofessional met een strategische visie en sterke leiderschapskwaliteiten? […]
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]