TBWA herlanceert BASE met vloeibare campagne

Crea / News

BASE_Abribus_SITU_presa_NLTBWA won afgelopen zomer het budget van Base. En vandaag zien we daar het eerste resultaat van. De eerste campagne is meteen een heuse herlancering van Base, dat met een nieuw product de telecommarkt nog eens wil wakker schudden.

Gedaan met hokjesdenken, dachten TBWA en Base. Daarom lanceren ze deze week het eerste abonnement zonder vast aantal gigabytes, belminuten en sms’en. Het nieuwe tariefplan past zich helemaal automatisch aan de gebruiker aan. Deze maand eens veel bellen en amper surfen, de volgende maand net omgekeerd? Dat kan, iedereen kan z’n vast maandelijks bedrag opgebruiken zoals hij dat wil. Het abonnement evolueert mee. En wat je over hebt, neem je mee naar de maand erna. “Dat maakt het tariefplan is als het ware vloeibaar,” verduidelijkt Jeroen Bostoen, creatief directeur bij TBWA.En dat is meteen de basisgedachte van de bijbehorende campagne. “We wilden graag een nieuwe visuele wereld creëren, uniek voor ons product,” gaat Jeroen Bostoen verder. Die nieuwe wereld visualiseert echt het product : een constant bewegend en veranderend geheel, afgestemd op wat de gebruiker nodig heeft. Zo zien we een vloeibaar profiel Based on Toon, Based on Mehdi, Based on An, etc. Based on elke Belg, eigenlijk. Op radio werkt de campagne met spots die telkens gericht zijn op één enkele persoon. Aan de hand van hun échte, persoonlijke verhaal ontdekken we hoe handig zo’n vloeibaar abonnement wel is...De campagne loopt in cinema, tv, radio, outdoor en social. In oktober volgt al meteen een grote activatie.https://www.youtube.com/watch?v=9TYcVPiSmG8Credits

Brand: BASE

Agency: TBWA

Creative Director: Jeroen Bostoen

Copywriters: Thomas Driesen, Olaf Meuleman, Regine Smetz, Vincent Nivralet

Art Directors: David Maertens, Greg Van Buggenhout

Account team: Jochen De Greef, Max Fauconnier, Charlotte Lindemans

Social team: Nigel Ooms & Melissa Janssen

Design Director: Hendrik Everaerts

Lead Design: Vincent De Boeck

Design: Vincent De Boeck, Olivia Maisin

Motion Design: Vincent De Boeck, Enzo Piccinato

Strategy: Bert Denis, Gunther van Lany, Pauline Kinet, Rindert Dalstra

Digital project managers: Ken Kools, Stijn Mertens, Jan Bikkembergs

Digital Copywriter: Ann Vanminsel

Digital Design: Yannick Van der Goten, Frederik Severijns en Ruben Temmerman

Client: Nathalie Rahbani, Inge Van Der Haegen, Karlien Kelgtermans, Isabelle Bacro, Michel Moriaux

 

Production agency

Production company: SAKE / TBWA

Producers production company: Katrien Van den Brande, Veerle Van Melkebeke

Sound:

Post production image & sound:  Gwenn Nicolay, Jan Pollet, Enzo Piccinato

Music: Disclosure - You & Me (Flume Remix)