The Creatives’ Map: van café naar carrière

4schools / Communication / News

Een stage of afstudeerplek scoren bij een creatief bureau is geen sinecure: inboxen puilen uit en berichten raken vaak zoek. Het creatieve duo Fra & VicVictor Le Borgne (Frankrijk) en Francesco Barone (Italië), net afgestudeerd aan de Miami Ad School in Madrid – vond een slimme oplossing. Ze gingen de creatieve professionals niet in hun kantoor opzoeken… maar in hun vaste kroeg.

"Het idee ontstond op een terrasje, ’s avonds na school," vertelt Victor Le Borgne . "We merkten dat de enige momenten waarop creatieve mensen even vrij zijn vaak tijdens een biertje zijn. En omdat vrijwel elk reclamebureau zo zijn vaste kroeg heeft, dachten we: waarom niet van dat moment gebruikmaken om mensen te ontmoeten en misschien zelfs een baan te vinden?"

Uit die intuïtie ontstond The Creatives’ Map, een kaart met bars die door reclamemensen over de hele wereld worden bezocht. De kaart is toegankelijk via Google Maps en wordt bijgewerkt met bijdragen van de community. Inmiddels staan er al meer dan 60 adressen in 15 landen op.

Maar zoals je kunt zien, is er nog geen enkele bar in België vermeld. Daarom een oproep aan lokale creatieven: voeg je favoriete plekken toe via een eenvoudig online formulier en help zo de volgende generatie om hun netwerk uit te breiden.

👉 ontdek de kaart : The Creatives’ Map
👉 voeg een bar toe: Formulier

Een gezellig en slim project dat laat zien dat de beste kansen soms ontstaan… op het terras van een café.