Farmaceutisch bedrijf Takeda en contenadvertisingbureau The Fat Lady willen patiënten met Inflammatory Bowel Disease (IBD) ondersteunen, met persoonlijke verhalen van lotgenoten. IBD is de groepsnaam voor de ziekte van Crohn en ‘Ulcerative Colitis’, beiden agressieve ziektes, die zorgen voor ontstekingen in de darmen. Mensen met IBD hebben daar aanzienlijk last van in hun persoonlijk en professioneel leven. In België zijn ongeveer 30.000 mensen gediagnosticeerd met IBD.
Aanleiding is een nieuw biologisch geneesmiddel dat Takeda vorig jaar op de markt bracht voor de behandeling van IBD. Leven met een chronische aandoening zoals IBD heeft een nefaste invloed op het dagdagelijkse leven van IBD-patiënten. Dat is het onderwerp van de blogs wijhebbencrohn.be en wijhebbencolitis.be, gemaakt door en voor patiënten.
Het unieke aan de blogs is de patiënt en familie of vrienden die centraal staan, met heel persoonlijke verhalen. De onderwerpen variëren van wanneer voor het eerst de diagnose werd gesteld, het omgaan met de ziekte, naar de fijne momenten in hun leven. Ook Takeda krijgt letterlijk een gezicht, met Takeda-werknemer Iris, die als reporter verslag uitbrengt van verscheidene evenementen en interviews afneemt met experts.
The Fat Lady staat in voor beheer en richting van het platform, introductie bij de verschillende doelgroepen en redactie en distributie van de content.
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]