De website van Aquafin, het bedrijf dat instaat voor de zuivering van huishoudelijk afvalwater van het Vlaamse Gewest en de gemeenten, heeft een make-over gekregen. De nieuwe website geeft buurtbewoners een precieze stand van zaken over lokale rioleringswerken en informeert technische partners over gepubliceerde opdrachten en veiligheidsregels. Tegelijkertijd maakt ze verschillende doelgroepen warm om mee te werken aan propere waterlopen en een leefomgeving in harmonie met water. The Reference bleek voor Aquafin de geschikte partner om met een frisse kijk het redesign aan te pakken.
« We hebben nu een website die functioneel aan onze hoge verwachtingen voldoet. Ook over het design zijn we heel tevreden, we krijgen er veel positieve reacties op. De website is een work in progress, maar ook nu onze aandacht meer en meer verschuift van uitbouw naar realisatie van strategische doelstellingen, blijft The Reference voor ons een partner met een duidelijke visie, » vertelt Valerie Lievens, hoofd communicatie van Aquafin.
Na een grondige analyse en enkele strategische workshops, werd er een duidelijke strategie opgesteld om de wensen van Aquafin te verwezenlijken. De website onderging een complete metamorfose waarbij content en experience hand in hand gaan. Al vanop de homepage wordt de bezoeker ondergedompeld in de visie en missie van Aquafin.
Naast het design en de basisstructuur van de nieuwe website, werd de grootste uitdaging uiteindelijk de implementatie van de grote massa aan data die Aquafin dagelijks verwerkt rond de uitbouw van rioleringen, waterzuiveringsinstallaties, pompstations, enzovoort. Het developmentteam van The Reference zorgde voor een gebruiksvriendelijke weergave waarbij de focus ligt op user experience. Er is een koppeling voorzien met het GIPOD-systeem van de overheid, wat het project zo complex maakte. Projecten worden vanuit GIPOD automatisch aangemaakt in het content management systeem (CMS) Drupal. Binnen dit CMS kan Aquafin eenvoudig de inhoud van een project verrijken met relevante informatie omtrent het desbetreffende project. De nieuwe website van Aquafin is gebouwd in Drupal 8.
Het project van Aquafin werd genomineerd voor de Splash Awards 2018, een jaarlijks evenement waar de beste Drupal projecten genomineerd en bekroond worden in verschillende categorieën. Het team van The Reference mocht een Splash award in ontvangst nemen voor beste website in de categorie overheid.
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]