Timberland wil de komende vijf jaar wereldwijd 50 miljoen bomen planten. Het initiatief is onderdeel van de missie van het outdoormerk om significant bij te dragen aan het creëren van een groenere wereld. Zo hecht Timberland waarde aan verantwoorde productie, sterke gemeenschappen en het beschermen en verbeteren van de natuur. Een belangrijk focusgebied is bebossing. Terzijde: sinds 2001 heeft het merk wereldwijd al ruim 10 miljoen bomen geplant. “Bij Timberland zijn we ons bewust van de invloed die onze moderne manier van leven heeft op de planeet. Wij weten als schoenen- en kledingbedrijf welke verantwoordelijkheid we hebben om de klimaatverandering tegen te gaan,” zegt global brand president Jim Pisani van Timberland. “Een groene omgeving verbetert zowel de kwaliteit van onze planeet als ons welzijn. Het planten van bomen is een realistische, meetbare manier om concreet vorm te geven aan onze overtuiging dat een groenere toekomst een betere toekomst is. We moedigen mensen overal aan om zich bij deze beweging aan te sluiten en eigen acties op te zetten. Iedereen kan een held voor de natuur zijn.’’ Om de belofte in de praktijk te brengen, lanceert Timberland de internationale campagne ‘Nature Needs Heroes’. Het merk roept consumenten over de hele wereld op zich bij dit initiatief aan te sluiten door simpele acties uit te voeren voor een gezondere planeet. De campagne heeft daarvoor twaalf ‘klimaathelden’. Zij laten zien hoe we de wereld op een blijvende, positieve manier groener kunnen maken. De klimaathelden showen tevens de nieuwe najaarscollectie van Timberland, met daarbij het stadsgroen als achtergrond.
Timberland lanceert de campagne via verschillende kanalen, zowel digitaal als in print. Ook betrekt het outdoormerk burgers bij de campagne door het organiseren van duurzame evenementen. En om ervoor te zorgen dat er 50 miljoen bomen worden geplant, werkt Timberland samen met andere organisaties die het milieu ondersteunen met bebossingsprojecten: Smallholder Farmers Alliance, GreenNetwork, TREE AID, the UN Convention to Combat Desertification, Connect4Climate – Workd Bank Group, Justdiggit, Las Lagunas Ecological Park, Trees for the Future, American Forests en Treedom.
Timberland zet het principe 'change' dus om in de praktijk. Laat 'change' nu net het onderwerp zijn van Orbit by PUB plaats, de eerste Belgische conferentie gewijd aan duurzame ontwikkeling in de communicatie- en marketingwereld (waarvan de tweede editie plaatsvindt op 24 oktober 2019). Inschrijven kan online. En daonlinear vindt u ook de tarieven voor vroege vogels. Dus waar wacht u op?









