Tom Klerkx aan het roer van Nostalgie


Op de foto van links naar rechts: Bart Decoster, Tom Klerkx en Kim Beyns
Vanaf eind maart komt Tom Klerkx als directeur aan het hoofd van radio Nostalgie Vlaanderen, waar hij de opvolger wordt van Dirk Guldemont. Tom Klerkx begon zijn radiocarrière in 2000 als producer bij het toenmalige 4fm. Na de overname door Medialaan in 2007, werkte hij mee aan de herpositionering van 4fm naar JOE fm, het huidige Joe. In 2011 werd hij programmadirecteur van de zender, om vervolgens door te groeien tot programmadirecteur Medialaan Radio, met de verantwoordelijkheid voor zowel Joe als Qmusic. Vanaf 2016 legde hij vanuit het programmamanagement zijn volledige focus op Q. Na zijn vertrek bij Medialaan was Tom Klerkx als creatief directeur mee verantwoordelijk voor de inhoudelijke invulling van de marketingstrategie van de stad Antwerpen.
Bij zijn terugkeer naar de radiowereld krijgt Tom Klerkx er, naast zijn rol als directeur van Nostalgie, meteen een tweede uitdaging bij. Bart Decoster, gedelegeerd bestuurder Nostalgie Vlaanderen: « Tom wordt ook verantwoordelijk voor het opstarten van het nieuwe stadsradionetwerk waar Mediahuis en SBS Belgium recent samen een licentie voor kregen. De enorme ervaring als radioman en de duidelijke visie die Tom meebrengt omtrent de invulling van beide zenders zullen voor verdere groei zorgen. Ik wil ook Kim Beyns bedanken die de voorbije weken ad interim het management van Nostalgie voor zijn rekening nam en Tom in de toekomst zal bijstaan bij de uitbouw van een grotere samenwerking tussen Nostalgie Vlaanderen en Wallonië. »
Tom Klerkx is gedreven om de ambities van Nostalgie Vlaanderen en het nieuwe stadsradionetwerk waar te maken: « Eens je gebeten bent geweest door het radiovirus, raak je daar nog maar moeilijk van verlost. Toen deze uitdaging op mijn pad kwam, hoefde ik dan ook niet lang na te denken. Ik kijk er naar uit om binnenkort samen met het gemotiveerde team van Nostalgie de zender verder uit te bouwen tot een stevige speler in het Vlaamse radiolandschap én tegelijk het nieuwe stadsradionetwerk op poten te zetten. Er is niets leuker dan een radiostation op te starten. Ik ben overtuigd van de kracht van radio, vandaag, maar zeker ook in de digitale toekomst waarop we trouwens volop zullen inzetten. »
PR account manager - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]
Hoofd Communicatie - UGent
Context Ben jij een ervaren communicatieprofessional met een strategische visie en sterke leiderschapskwaliteiten? […]
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]